roliga lovaktiviteter

T

tronja

hej jag undrar va din ridskola brukar ordna för aktiviteter på t ex lov och läger? vi börjar nämligen få lite idetorka.... har du någon annorlunda idé om hur man lär sig om hästar och allt som har med hästar och göra kom med idéer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: roliga lovaktiviteter

Jag är ofta med och planerar aktiviteter på min ridskola.

Vi har bland annat smörjkurser, rykttävlingar (m. genomgång i början) m.m.
Nu senast hade vi en "vara-med-o-jobba-i-stallet-dag" då barnen lärde sig massor!
På "min" ridskola är det mycket praktiskt, inte så mycket teoretiskt då det är en ponnyridskola med rätt unga ryttare.

M-oaa

Man kan göra en ridskolecup.

Alla grupper har en tävling i gruppen på lektionstid och en ryttare vinner tävlingen och reprencentrerar gruppen. Gruppen vinner poäng genom att ha den bästa sammanhållningen, namnet, hejaklacken osv.

Förberedandet för tävlingen tar en del tid vilket angagerar barnen att prestera så bra som möjligt på sin grupptävling och efter det så ska dom komma på rammsor, namn osv.

Man gör en heldag ut av "ridskolanscup" med tävlingar korvgrillning osv.

När jag var liten hade vi poängpromenad. Vi red ut en tur och så hade de satt upp frågor, hästfrågor så klart. Sen fick den som vann ett litet pris. Tror det var bl.a lite ryktsaker, men det kan man ju välja vad som passar till åldersgruppen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 448
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 323
Senast: iliedtoday
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 137
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25