Roliga, lite äldre spel?

ylba

Trådstartare
Jag vill ha nåt spel att ha på datorn för när jag har tråkigt (som nu; sjuk), men behöver tips på spel.

Jag gillar quest-spel, typ Final Fantasy. Springa-omkring-och-skjuta-huvudet-folk-spel gör mig mest äcklad och less efter en kvart.

Så, nåt av typen den mindre naturtrogna typen (gillar även Fantasy-böcker) så alver och sånt funkar också bra. Tilläggas bör är att jag inte har värsta grafik-kortet i min något äldre dator, så spelen bör inte vara nyare än från typ 2004.

Tips mottages tacksamt från folk med mer koll än mig. :bow: :bow:
 
Sv: Roliga, lite äldre spel?

Baldurs Gate! Baserat på D&D, och har lite "skjuta" men mest gå runt och göra olika uppdrag, lista ut saker m.m. Det är gammalt - från 1998, tror jag, så ditt grafikkort klarar sig nog!
 
Sv: Roliga, lite äldre spel?

Tack! :bow:
Och förresten, vad är en .iso-fil? Är det en spelfil? *kan inget*
 
Sv: Roliga, lite äldre spel?

Mitt favvo-spel i hela varlden ar SimCity. Det finns i flera versioner, men 4 ar den senaste - och aven den ar ganska gammal.
Det ar helkul att spela och jag kan sitta fast i flera timmar.
 
Sv: Roliga, lite äldre spel?

Vagrant Story gillar jag skarpt! (Även jag är ett stort fan av FF-spelen).
Det är Squaresoft som gjort även detta spel, men det skiljer sig ändå en hel del från FF och andra traditionella RPG-spel. Man styr bara en karaktär, och det är lite mer äventyrsspelskänsla på det hela. Men det följer en story, och man använder magi och slåss mot monster och så. Tydligen så ska det nya FF-spelet som kommer snart (FFXII) ha hämtat en hel del element från Vagrant Story, det ska bli spännande att se!
Ett måste är att man gillar att fixa och trixa med vapen och utrustning, för det är lite det som det hela går ut på. Man bygger vapen själv genom att kombinera olika metaller och så. Det kan vara ganska svårt att komma in i, en del gillar det inte alls, men jag älskar det!

Det är ett PSOne-spel, så grafiken är ju inte jättetoppen, men bra för att vara såpass gammalt.
Kan vara lite svårt att få tag på, jag köpte mitt på Tradera...
 
Sv: Roliga, lite äldre spel?

Mitt hittils enda inköpta spel är Diablo II med expansionen Lord of Destruction. Är rätt gammalt, kan spela det på min dator med 700 MHz-processor. Inte mycket till grafik, men kul ändå.

En .iso är en så kallad image av en CD eller DVD. Det är en bild av hur skivan ser ut med ettor och nollor, vilket gör att man kan bränna en kopia av originalskivan utan att ha den fysiska skivan. Det går även att använda ett program där man monterar in den, och då funkar det som en extra CD/DVD-spelare fast det inte finns något extra fysiskt fack att lägga en fysisk skiva i. Clear as mud...

/Ida
 
Sv: Roliga, lite äldre spel?

Tro det eller ej, men jag förstår faktiskt. Efter att ha lånat en datanörd på puben (är harmlösare än vad det låter) så är spelet installerat, första bilden kommer upp där det står "New game?" varpå man tycker: ja tack, men sen händer inget. Datorn står bara och tuggar men det är bara svart... Grafik-kortet är visserligen inte världens bästa, men det lär inte vara det som är felet då jourhavande datanörden kollade prestandan på datorn.

Vore det en idé att försöka bränna ut skivorna på fysisk skiva och se om det skulle funka bättre?
 

Liknande trådar

Relationer Hej Buke, nu skulle jag behöva bolla lite tankar... Det är lite det här med vänner, hur man vet om man ska kämpa för att behålla...
Svar
3
· Visningar
1 021
Senast: Turali
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp