Roliga/knäppa saker som hänt

Charliesmatte

Trådstartare
Hej! Känner att jag skulle vilja läsa lite roliga saker. Så jag tänkte att vi kanske skulle kunna dela med oss om roliga eller knäppa händelser som hänt med våran hund. Jag menar, alla har väl träffat på nån människa eller annan hundägare som sagt nått konstigt eller kul, eller kommit med något konstigt förslag? T.e.x när jag var ute med min cocker/pudel blandning förra året så kom det fram en man med sin pudeltik som löpte. Min hane blev såklart rätt stressad av det. Då
Frågar mannen om det är en hane, och ja säger jag. Och han sa typ: oj det var en riktigt fin pudelhane, verkar väldigt trevlig, jag letar hane till min tik, är du intresserad? Jag kommer knappt ihåg vad jag sa, jag tror jag sa typ "va, vill du ha valpar på Henne nu?" Och han sa typ" jaa, innan hon löpt klart, så jag letar en pudelhane, och din var väldigt fin!" Jag sa typ, "min hund är inte ens en renrasig pudel, han är blandning mellan pudel och cocker, och för det andra är han kastrerad. Då ifrågasatte han varför jag hade kastrerat honom, och jag fick förklara att han var en omplacering som redan var kastrerad när Han kom till
Mej. Sen ifrågasatte jag om tiken var hälsoundersökt eller om han bara helt plötsligt har kommit på att han vill ta valpar på henne. Tiken hade inte genomgått nån hälsoundersökning. Jag sa till han att inte ha så bråttom och vänta i allafall till nästa löp och hälsoundersöka henne innan, lycka till kommer jag ihåg att jag sa innan Jag gick. Min hund ser inte ens ut som en pudel? Han har vågig päls men med cockerspanielns kroppsbyggnad och öron, inte så lik pudel. Just då trodde jag knappt mina öron, men nu ett år efteråt är det lite skrattretande hur han var. :D Så nån annan som
Har rolig/knäpp historia som dom
Vill dela med sej av?

Var ute med mina hundar i veckan, en blandras och en chihuahua möter en mamma med barn i vagn. Och hör när vi möts barnet säga "Mamma, titta en katt" och mamman svarar att det är en hund men liten sådan :).

Första gången min chihuahua blir kallad katt

Det är lätt att hamna i roliga situationer med salukis, men det mesta roliga står hundarna själva för ;)

En gång förra veckan tex, då hade Aysu legat på sängen och solat. På sängen hade även mina shorts funnits. När hon sedan gick ut till mig i vardagsrummet såg det ut såhär:
https://instagram.com/p/6bxp1IPxVV/

Haha åh så söt! Ja, min hund står också för mycket roligt själv, det är härligt. Gud så fin hon var! :)

Jag fick en kommentar från en ramdom kvinna på stan en gång. Hon stannar upp, ger Kailzie (min JRT) en lite smålurig blick och häver ur sig: "That's the ugliest dachshund I've ever seen. I didn't know they came in white..."
Tja, vad svarar man på det? Jag är ganska glad att hon inte ser ut som en SNYGG tax i alla fall. :confused: :p

Om min hund Midas, från en helt främmande person jag mötte på en hästtävling:
-Vad är det mer än Border Collie?
-Njae, det är en renrasig hund, han en en Holländare, en Stabyoun, säger jag.
-Jaha.....ja nu ser jag, det är ju Flatt i den, avslutar hon och går vidare.

Folk alltså! Man måste skratta åt dem.

Jag var för många år sedan ute och rastade de dvärgpinschrar jag hade då, en röd o en svart. Ett gäng 12-15-åringar kommer cyklande bakifrån. När de kommer mitt för så häver en av dem ur sig "o så stora råttor" med syfte på hundarna. Jag fann mig och svarade att "vissa råttor är så stora i år att de har lärt sig cykla". Det blev knäpp tyst, hade väntat mig nåt dumt svar.

Jag var för många år sedan ute och rastade de dvärgpinschrar jag hade då, en röd o en svart. Ett gäng 12-15-åringar kommer cyklande bakifrån. När de kommer mitt för så häver en av dem ur sig "o så stora råttor" med syfte på hundarna. Jag fann mig och svarade att "vissa råttor är så stora i år att de har lärt sig cykla". Det blev knäpp tyst, hade väntat mig nåt dumt svar.

Hahaha, klockrent svar! :D

Precis intill där jag bor finns det ett ålderdomshem. När jag passerade utanför för några dagar sedan med min stora Borzoi så satt det några äldre på en uteplats ihop med ett par ur personalen. En i personalen petade på en äldre man och sa "kolla nu Svante, nu kommer hästen!". Min hund är allmänt känd som "hästen" här där jag bor iom att han är hög som en shettis.

När vi precis hade fått hem våran labrador och han var runt 9 veckor träffade vi en bekant vars tik är blandras mellan pointer/labrador (och så några fler raser) varav han glatt utbrister "Vad bra! Då kan ju våra få valpar när er blivit stor! Det är ju faktiskt labrador i vår tik."
Tror inte jag ens lyckades klämma fram något svar utan såg nog mest ut såhär: :confused:O_o:grin:

Labradoren har även bjudit på en situation som i stunden var allt annat än rolig, men som jag idag skrattar gott åt när jag tänker tillbaka på det.
Vi skulle åka och bada vid en sjö där det inte är någon allmän badplats, men där det ändå brukar samlas ganska mycket folk vid den lilla strandbiten vid parkeringen. Vi planerar som vanligt att gå en bit från övriga och öppnar bagaget. Vanligtvis väntar han lugnt kvar tills han får ett "varsegod", men just denna dagen for han ut som skjuten ur en kanon och rusar ner mot vattnet, genom alla solande människor och gör ett magplask rakt ner i vattnet.
Alla stirrar såklart från hunden till mig, och jag vill helst sjunka genom marken när jag far ner efter den glatt plaskande hunden som simmar runt runt och njuter av dagen.
Idag kan jag inte låta bli att skratta åt hur han såg ut när han simmare runt där, de andra badande gästerna var han inte ett dug intresserad av, han ville ju bara bada som alla andra:D

På tal om att slita sig, var hundvakt åt en kompis i Stockholm, till en alldeles för yster och svamligt glad schäfer. Går genom Humlegården, en park i Stockholm, en sommarkväll med hur mycket folk som helst, det var picknickfiltar överallt. Mobilen ringer och när jag för två sekunder fumlar med den så sliter sig hunden, skenar fram till en picknickfilt och liksom inhalerar en kyckling-sub som en kille håller i handen typ två centimeter från ansiktet.
De hela gick på ungefär tjugo sekunder från att den slet sig, tills att mackan var borta, hade jag kunnat tillverka ett hål i marken just där och då hade jag bara försvunnit från jordens yta.

Måste vara min egen stora knäppa hund som satt mig i pinsamma situationer.
De mest minnesvärda är när jag tog hem en dejt och hon kom glad i hågen med de största menstrosor hon kunde hitta i tvättkorgen. Och springer ru n t runt och vill att killen ska ha dragkamp med trosan, eller den gången när hon drog ner mina byxor på stan :-D eller när hon började hångla med en full stackare med dålig reaktion:)

På tal om att slita sig, var hundvakt åt en kompis i Stockholm, till en alldeles för yster och svamligt glad schäfer. Går genom Humlegården, en park i Stockholm, en sommarkväll med hur mycket folk som helst, det var picknickfiltar överallt. Mobilen ringer och när jag för två sekunder fumlar med den så sliter sig hunden, skenar fram till en picknickfilt och liksom inhalerar en kyckling-sub som en kille håller i handen typ två centimeter från ansiktet.
De hela gick på ungefär tjugo sekunder från att den slet sig, tills att mackan var borta, hade jag kunnat tillverka ett hål i marken just där och då hade jag bara försvunnit från jordens yta.

Ooh herregud! :laugh:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Red_Chili
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 439
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 140
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 987
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kräkningar
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30