Roliga kattbilder !

MissFideli

Trådstartare
Inte söta eller pluttiga, utan roliga !! Tänkte vi kanske skulle gå ihop och göra en hemsida och visa upp Bukis-katter.

Som Bolls katt som hopparboll. Och Moniqs katter som har snöbollskrig. Osv... Några bra bilder måste ni ha !!

Ja. :-)
Det låter definitivt som en grej som jag skulle kunna upplåta plats för på min server. Jag kan slänga upp grunden till ett bildgalleri, med möjlighet att kommentera och betygsätta bilder.

Jag (och Snuttis) är på!

mutantsnuttis.jpg

Sådär. Nu har jag fixat ett enkelt fotogalleri. Alla kan lägga till nya bilder, kommentera och ge betyg.
Varsågoda

Jag ville testa med någon bild och tog en som låg nära till hands :-)
Den var ju så söt att jag sparade den.

Jag har skrivit in lite enkla instruktioner nu också. Skriv gärna in ert nick tillsammans med rubriken så att man vet vem som lagt in bilden. Jag har tagit mig friheten att ändra på de bilder som jag kände till nicket på.
PM:a gärna om ni har problem eller frågor.

Nej. Jag fick bilden av en kompis. Har ingen aning om vems katterna är. Men jag gissar att bilden kommer från Japan.

Får och får. Så länge jag har plats på hårddisken så är det bara att lägga in. Jag ska väl skaffa en ny hårddisk under sommaren, så egentligen ska det väl inte bli något problem. Även om jag är relativt trångbodd just nu.

Ni behöver inte fixa till storleken på bilderna för min del. Det är väl om det blir för mycket att skicka över för de som har modem. Blir bilderna större än en viss gräns så konstrueras en mindre variant helt automatiskt.
Jag kan ställa in hur stor den mindre varianten ska vara och just nu största måttet 640 pixlar. Om någon tycker att det är för stort, så är det ett lätt jobb att fixa. Just nu är det ingen bild som är så stor i alla fall.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
776
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 101
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år... 2
Svar
28
· Visningar
2 238
Senast: Kilauea
·
Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han... 2
Svar
22
· Visningar
1 231
Senast: Shilton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka