Rolf East död på Sundbyholm?

Working

Trådstartare
Hej!

Jag fick idag nyheten att en av mina favorithästar Rolf East ska ha förolyckats på Sundbyholm igår. Jag har sökt på varenda travforum och letat som en galning efter info om vad som hänt, men ingen verkar ha snappat upp denna nyhet? Någon som vet vad som hände - och om det verkligen är sant??

// Wiola

Tyvärr är det sant. Han bröt bakbenet i övre sväng, loppet hade haft flera omstarter så hästarna var nog stressade. Bekanta på plats såg inte riktigt hur det hände men han avlivades på plats. Lars D tackar alla funktionärer och övriga som hjälpte till på Sundbyholms hemsida.

RIP Rolf East

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 775
Senast: Jamtland
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 464
Senast: Magiana
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 275
Senast: Happimess
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka