Sen, om jag ska filosofera lite, hade jag om jag var storrökaren i storyn, tagit åt mig rejält, bett om ursäkt och förlåtelse och ändrat mitt beteende omedelbart - rökt på andra sidan till exempel som de vägrade göra. Liiite märkligt att man med lagen på sin sida får förpesta tillvaron för sina grannar ….. Jag tror det kommer att bli en förändring där - som i mitt inlägg om Davis, där man inte får röka på sin balkong (om det inte är cannabis…. Vilket jag inte håller med om…!) .
Jag hade ju personligen inte heller agerat som rökarna gör, men jag tror inte att de personer som agerar så lyssnar mer på en för att man hittar på diverse hämndaktiviteter. Det var väl mer det jag undrade över, vad poängen skulle vara med att hälla vatten över dem, inte huruvida det är okej eller inte att röka som de gör.
(Jag har f ö hällt en halv öl över en dryg person på krogen en gång. Men det var i stundens hetta pga dennes beteende, och vi hade inte någon relation med varandra, varken före eller efter den händelsen)