Roi du Ballet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kem
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 186

kem

Trådstartare
Snubblade in på en gammal bruksprovstråd från 2005. Då godkändes Roi du Ballet, en finsk hingst, i Sverige. Blev nyfiken på om han använts något? Vad har han gett för något? (Är det överhuvudtaget någon som kommer ihåg honom?)

Sv: Roi du Ballet

Tack för svaret. Har sett hans hemsida, men den ger ju inte så mycket information om avkommor till honom eller hur mycket han betäckt, så jag tänkte att den som frågar får svar!

Har en kompis med en avkomma efter den hingsten, men hon är tillverkad i Finland innan han kom till Sverige. (Det ligger fullblod och orlovtravare på mödernet:D)
Tävlar i dressyr upp till LA (med placering tror jag) och hoppning till 1.00 - 1.10 med bra resultat.

Hon är liten (ca 155cm) med mkt bra trav men samma typ av galopp som sin far, dvs kort och rakbent, markbunden. Är ädel men ngt överbyggd. Känslig och ridbar men har väl ett något stirrgt temperament ibland tex på tävlingsplatsen, blir dock bättre med rutin.

Hoppar bra tekniskt men skulle behöva lite mera mod och en bättre galopp för att hävda sig i höga klasser.

En trevlig liten häst!

Intressant!

Såg förresten nu att han t.o.m 2006 haft drygt 100 ston i Finland, så han har ju inte varit alltför frekvent använd där heller.

Ja, det är säkert hennes medryttare/skötare som finns på buke. Hon har tävlat den i hoppning. Jag tror i allafall inte att hon har sålt den.

Okej. Ja, det var i nån hopptråd jag snubblade över och lade märke till hästen.

Jag tävlade mot den hingsten med sin nya ryttare i tyskland, en dansk junior. Den var Väldigt hingstig, både i stallet och under ridning/tävling!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 149
Senast: Piaff
·
Utrustning Nu ska det bli gjort. En av mina hoppsadlar - en gammal Passier Comet - ska skickas till Passier i Tyskland. Jag har haft sadeln i 4 år...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: caballus
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 563
Senast: Novalisa
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 007
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka