Röd stjärt på dagis

Sv: Röd stjärt på dagis

*kl*

Svarar många av er nu. :) Tack för alla era svar! :bow: :bow:

Jag smörjer henne egentligen efter varje blöjbyte med Idomin i förebyggande syfte. Har lämnat en stor tub Idomin på dagis också och sagt åt dem att använda den även om hon inte är röd. Men det har jag förstått att de inte gör, för några månader efter att jag lämnade den såg jag att den knappt var använd. :mad:

På dagis använder de vanliga skumgummilappar och vatten (alltså inga våtservetter). Hon har även egna blöjor, så de är samma blöjor som hon är van vid. Har även börjat med Up & Go för att det ska vara lättare för personalen att byta ofta.

Jag förstår också att det är fullt upp för personalen. MEN vi har ju uttryckligen sagt till om dessa problem under ett helt års tid nu, men det blir ju inte bättre. Hon har under hela sitt första år på dagis haft upprepade problem med detta. Händer minst en gång i veckan. Trodde att hon var överkänslig för något som gjorde bajset skarpt, men i sommar har hon verkligen ätit varierat och har som sagt inte haft röd stjärt en enda gång. Det som gör mig så förbaskad är att hon redan efter en dag på dagis hade problem igen trots att hon har varit problemfri hemma nu sedan juni. Efter två dagar hade hon sår. Jag menar - vi sa ju till på morgonen dag två att hon redan var röd så då om något borde de ju ha hållt efter henne så att det inte blev ännu värre.

Har talat om för henne att hon ska säga till om hon har bajsat. Ofta när man frågar henne om hon har gjort det säger hon "nej" och springer därifrån. Säkert tecken på att hon verkligen har bajsat. Hon är inte helt förtjust i att byta blöjor.


1: Inotyol är mycket effektivare än Idomin.
2: Personalbrist i all ära men hur lång tid tar det att sätta en klutt i baken? 10 sek?
3: Jag upplever att P*mpers ger problem med röda bakar mer än L*bero när något inte är idealiskt. När sonen har magsjuka och använder L*bero klarar han sig bra, med P*mpers går det åt skogen just då. Kanske finns några som är ännu bättre?
4: Stå på er, gå högre upp, till kommunen. Det SKA inte behöva bli såhär.

Fny
 
Sv: Röd stjärt på dagis

Oj där ser man. Jag har tagit för givet att man inte använder farliga produkter till barn. Änglamarks våtservetter finns inte ens här i stan. Det blir en bilresa på 3.5 mil för att få tag i dem.
 
Sv: Röd stjärt på dagis

Hej
Jag har inte barn själv, däremot är jag allergiker. När jag kommer i kontakt med hudprodukter som jag är allergisk mot så får jag ibland blåsor med resulterande hudlossning. För att utesluta allergi så kanske ni skulle kunna ta med hemifrån alla produkter hon kommer i kontakt med under blöjbyte på dagis. Själv så är jag t ex. allergisk mot i princip alla tvåler, hudkrämer, talk mm. Svärmor kan t ex. bara använda en sorts toapapper eftersom hon är allergiska av alla andra.
 
Sv: Röd stjärt på dagis

har du provat tygblöjor, om det nu är tillåtet på dagis...de är ju bättre än vanliga just för att de andas och det märks tydligare när barnen är blöta, det blir lite fuktigt på utsidan av kläderna
 
Sv: Röd stjärt på dagis

skicka med egna blöjor + inotyol salva den läker alla röda stjärtar på tre sekunder typ.... sen måste dom ju skärpa sig, vad vidrigt om dom missköter barnens hygien :eek:
 
Senast ändrad:
Sv: Röd stjärt på dagis

har du provat tygblöjor, om det nu är tillåtet på dagis...de är ju bättre än vanliga just för att de andas och det märks tydligare när barnen är blöta, det blir lite fuktigt på utsidan av kläderna

På vår förskola har de godkänt tygblöjor. Men om de byter blöja så sällan är det inte säkert det hjälper... Vi har nyss skolat in vår son, och vi är supernöjda med allt - förutom att de byter blöja betydligt mer sällan än vad vi gör här hemma. Eftersom sonen använder tygisar får han gå med blöt rumpa nästan hela dagen. De suger ju inte upp lika effektivt som pappersblöjorna gör.

Personalen har dock erbjudit sig att byta oftare, men vi vill inte att de ska ha extra krabb bara för att vi använder tygblöjor. Det funkar hyfsat ändå, hittills i alla fall. Vi låter honom lufta rumpan lite mer här hemma istället.
 
Sv: Röd stjärt på dagis

Jag smörjer henne egentligen efter varje blöjbyte med Idomin i förebyggande syfte.

Idomin hjälper inte ett dugg, tycker vi. Vi vill helst smörja så lite som möjligt, men den senaste tiden har vi blivit tvungna att använda salva ibland. Då har vi använt en salva vi köpt på Babyproffsen. Den heter Aponti BabyCream. Vi har blivit förvånade över hur effektiv den är. Ändå ska den inte innehålla något "konstgjort".
 
Sv: Röd stjärt på dagis

Jag har samma problem på mitt dagis med min 2 åring!
Jag lämnade honnom 06,30 och slutade tidigare så jag var där 14,00
Då stod han och grät i dörren som var öppen och ingen fröken där de kom 5 min efter jag kommit när jag bar ut honnom till bilen märkte jag att det rann i genom blöjan så jag tog av blöjan så fort jag kom hem han hadde samma blöja som jag satt på 06.00 på morgonen!!!(har olika blöjor hemma och på dagis)så jag såg med en gång att de var samma blöja!!
8 TIMMAR I SAMMA BLÖJA!!! vet ej vad de gör där inte mkt gissa om jag vart arg!
 
Sv: Röd stjärt på dagis

Jag har samma problem på mitt dagis med min 2 åring!
Jag lämnade honnom 06,30 och slutade tidigare så jag var där 14,00
Då stod han och grät i dörren som var öppen och ingen fröken där de kom 5 min efter jag kommit när jag bar ut honnom till bilen märkte jag att det rann i genom blöjan så jag tog av blöjan så fort jag kom hem han hadde samma blöja som jag satt på 06.00 på morgonen!!!(har olika blöjor hemma och på dagis)så jag såg med en gång att de var samma blöja!!
8 TIMMAR I SAMMA BLÖJA!!! vet ej vad de gör där inte mkt gissa om jag vart arg!

Men fy f*n :mad:stackars barn:(
jag förstår precis hur arg du måste ha blivit!
 
Sv: Röd stjärt på dagis

Jag skäms å min yrkeskårs vägnar:mad::cry:

Alltid där jag jobbat med "blöjbarn" har det funnits fasta rutiner för byten: koll efter frukost, före utgång, före lunch, efter sovvilan och ALLTID när det behövs. Fattar inte hur det går att missa, :eek:

Och om föräldrarna påpekar något ska vi försöka tillgodose detta. Om det ej går ska vi förklara varför på ett sätt som kan godtas och det finns ju kompromisser.

Men kompromisser kan aldrig accepteras när det gäller barnens väl. Det är ju för dem vi är där, vi ska komplettera hemmet.

Ring enhetschefen eller gå vidare till nämnderna på "kommunhuset"!!!!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 335
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 953
Senast: mars
·
Övr. Barn Anonymt nick Har ett barn på 13 år som har Social Fobi. Det har kommit smygande och kom starkt för ca 1 år sedan. Orsaken är inte...
2
Svar
28
· Visningar
3 815
Senast: Bapelsin
·
Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
16 622
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp