Sv: Rodeo = Djurplågeri
En väldigt komisk beskrivning av hästlivet
Dock kan jag bemöta det med att alla rider inte sina hästar lika dant, jag riger hellst barbacka, på hackamore/grimma. Nog om det..
Den erfarenhet jag har av rodeo är den film på youtube jag såg i helgen. Prova att söka där på Rodeo och se den filmen som visar hur man får hästen så "vild".
jag hade också blivit sur om någon dog ett rep runt min hals och några plankor sedan dunkade mitt huvud mot det, alternativt drog mig i öronen och slog mot mitt huvud.
Förekommer det alltid, eller såg jag ett skräckexempel?
Ett samtal mellan en rodeohäst och en ridhäst.
Rodeohästen säger:- Jag har aldrig haft ett bett i munnen i hela mitt liv och jag bor med min flock hela tiden och min arbetstid är 6 sekunder per kväll under högsäsong.
Ridhästen säger:- Jag bor i en box och får kanske gå ut ibland och när jag rids så drar man i min mun, spänner in min rörelsefrihet och sporrar mig timme ut och timme in.
Rodeohästen: Oh, stackars dig, börja bocka av din ryttare så kanske du säljs till en rodeo och får det bättre i livet. Jag har dock hört att dom är väldigt petiga villka hästar som får ingå i rodeoaveln så jag kan bara önska dig lycka till.
En väldigt komisk beskrivning av hästlivet
Dock kan jag bemöta det med att alla rider inte sina hästar lika dant, jag riger hellst barbacka, på hackamore/grimma. Nog om det..
Den erfarenhet jag har av rodeo är den film på youtube jag såg i helgen. Prova att söka där på Rodeo och se den filmen som visar hur man får hästen så "vild".
jag hade också blivit sur om någon dog ett rep runt min hals och några plankor sedan dunkade mitt huvud mot det, alternativt drog mig i öronen och slog mot mitt huvud.
Förekommer det alltid, eller såg jag ett skräckexempel?