Röd el cremefärgad colorpoint?

Casper

Trådstartare
Hej.

Jag undrar bara var går gränsen mellan creme el rödfärgad? Ta tex en ragdoll, är det inte svårt att se på en kattunge om den är röd el creme vid leverans?
 
Sv: Röd el cremefärgad colorpoint?

Det är inte alltid lätt men en tumregel är att rött är varmt och creme är kallt. Vid 12-16 veckors ålder borde färgen vara så pass utvecklad att man kan bedöma om det är rött eller creme.
 
Sv: Röd el cremefärgad colorpoint?

Ibland är det lätt att se, ibland svårare.
Min hona (devon rex) fick en unge som reggades som creme. När hon var bortåt året började vi fundera på om hon var rödsilver möjligen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
341
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
904
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
788
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp