AlvaT

Trådstartare
Någon som vet något om hingsten Rocky? Jag tror han är SWB, han är född 1980 och är efter Romano och undan Monique. :)
Känner en avkomma efter honom, därför jag undrar. Har han också tävlat hoppning? (som avkomman).
 
Han tävlades i hoppning av Roffe Bengtsson. Jag har haft en del med honom att göra då jag jobbade åt Roffe under en period. Rocky var lättriden, men mindre rolig att ha att göra med på marken eftersom han var väldigt hingstig. De avkommor till honom som jag har träffat, de flesta hemma hos Roffe men även ett par som kom som inridningshästar när jag gick på Flyinge, har alla varit väldigt trevliga i temperamentet.
 
Någon som vet något om hingsten Rocky? Jag tror han är SWB, han är född 1980 och är efter Romano och undan Monique. :)
Känner en avkomma efter honom, därför jag undrar. Har han också tävlat hoppning? (som avkomman).

Den avkomman jag träffade var fruktansvärt hård i lynnet, extremt tävlingshästlynne.
 
Hade ett sto efter honom för många år sedan, väldigt känslig häst med mkt energi! Var nästan omöjlig att få trött... Hoppade helt ok men hade inga speciella gångarter.
 
Okej. Hon jag känner har också varit hos Roffe. Hon upplevs som väldigt sur, kommer man in i boxen och ska sätta på täcket t.ex. brukar hon hota och bita i luften, men jag upplever det inte som att hon är elak, jag tycker däremot om henne väldigt mycket :P Det känns bara som om hon försöker visa hur tuff hon är, hon ser extremt sur ut, surare ansikte har jag aldrig sett. Klappar man henne och pratar om hur fin och härlig hon är blir hon glad!
Hon är riktigt rolig att rida, inga speciella gångarter nej (galoppen är hemsk, jättestötig), men när hon är uppvärmd blir de bättre osv. Hela hästen blir glad bara av att se hinder! ^^
 

Liknande trådar

Avel Jag undrar vilka dressyrhingstar (halvblod) det finns som man vet lämnar behagligt temprament. Och gärna lite kvalite för hoppning...
Svar
7
· Visningar
2 380
Avel Undrar om någon här hört/vet något om hingsten Regress, en westfalisk hingst född -72. Härstamning e: Remus I u: Freia. Tycker det är...
Svar
2
· Visningar
708
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 341
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp