Rocky häst korsningar

Nielaa

Trådstartare
Har en islandshäst jag i framtiden(måånga år kvar) som jag är lite sugen på att betäcka med en annan ras.. men ska hålla mig till raser som kan tölta för gångartens bevarelse.

Har sneglat lite på 2 raser.. passo samt rocky.. vet att passo/islandshäst är en godkänd ras utomlans så den är jag lite inne på. Kommer bara inte ihåg vad rasen hette=(

Men finns de kanske någon här på buke som äger en sån här korsning eller sett en?
eller en som till och med ridit en renrasig korsning av passo/isis? ...
 
Aegidienberger är namnet du söker på islands/paso korsningen. Vet inte riktigt vad som krävs för att de ska bli godkända, men vet att det finns några uppfödare i Sverige (Skåne främst) och minst en hingst. Den hingsten såg jag tidigare i år på tävling och han hade väldig utstrålning.

Rocky vet jag har korsats med Islänning, har ett par bilder på en korsninge, men eftersom jag stulite den från nätet lägger jag inte upp den här. har bara sparat den för att jag ville ha idé på hur de ser ut. Pm:a om du vill se eller veta namn på några Paso Peruano uppfödare. ;)
 
Aegidienberger är namnet du söker på islands/paso korsningen. Vet inte riktigt vad som krävs för att de ska bli godkända, men vet att det finns några uppfödare i Sverige (Skåne främst) och minst en hingst. Den hingsten såg jag tidigare i år på tävling och han hade väldig utstrålning.

Rocky vet jag har korsats med Islänning, har ett par bilder på en korsninge, men eftersom jag stulite den från nätet lägger jag inte upp den här. har bara sparat den för att jag ville ha idé på hur de ser ut. Pm:a om du vill se eller veta namn på några Paso Peruano uppfödare. ;)
Aegidienberger är namnet du söker på islands/paso korsningen. Vet inte riktigt vad som krävs för att de ska bli godkända, men vet att det finns några uppfödare i Sverige (Skåne främst) och minst en hingst. Den hingsten såg jag tidigare i år på tävling och han hade väldig utstrålning.

Rocky vet jag har korsats med Islänning, har ett par bilder på en korsninge, men eftersom jag stulite den från nätet lägger jag inte upp den här. har bara sparat den för att jag ville ha idé på hur de ser ut. Pm:a om du vill se eller veta namn på några Paso Peruano uppfödare. ;)


Ahhh .. nu har jag läst på lite och jag tror jag kommer satsa på att avla fram en renrasig Aegidienberger.
Föll helt klart för den rasen,,, man får kvar alla islänska fördelar men får en större häst vilket är mitt mål.
Fanns några riktigt snygga hingstar i Norden så vi får hoppas de finns kvar när den dagen är kommen då jag ska ta föl..
Lär inte bli förrens minst 5 år i alla fall.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 537
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 100
Senast: cassiopeja
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 093
Senast: As_Vegas
·
M
Ridning Ok...så...jag har en härlig (ung) arab valack, som är tänkt som dressyrhäst, men jag vet att dom har sina begränsningar, det har ju alla...
2
Svar
22
· Visningar
2 427
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp