Sv: Rockard

Min rockard, märket bullet tror jag, kostar 3800-4000 ny har jag för mig. Men den du tänkte på såg ju lite snyggare ut. Finns det inga priser där?

Nora skrev:
Min rockard, märket bullet tror jag, kostar 3800-4000 ny har jag för mig. Men den du tänkte på såg ju lite snyggare ut. Finns det inga priser där?
Tyvärr inte, jag fick ett tips att man ska ringa återförsäljaren så jag får nog göra så.

Jag har en sådan (om de är samma vi menar vill säga) jag har för mig att jag gav ca 3300kr för den....passar bra till min shettis....har dock fått reklamera ett par däck som hade fabrikationsfel..dom sprang i gummit,men dom nya är hela å fina!!

Jag har vunnit en sån. :) Den är fin och sådär men den ser himmla liten ut tycker jag. Ska provköra den nån dag men jag måste pumpa däckena och fixa fram en mutter som saknades till svängeln. Jag saknar fästen till bakselen på vagnen föressten.

Vi hade en sådan, den köpte jag för 2950:-. Tyvärr var den för liten för våran shettis, men den passar nog bra till minishetland och till en smäckrare modell av shettis upp till ca 95 cm, skulle jag tro.
Den verkade lite vek i konstruktionen, men var väldigt snygg.

Va?..jag köpte en och den har fästen för bakselen..eller har du fått dom "böjda" skaklarna?? :confused:

Hmmm, så då är det kanske bättre att ta den som är till B-ponnier då.Mina ligger på 105 och 110 i mkh.

Nu bor du ju nere i Blekinge, men jag har varit och tittat på vagnen på Färjestad travbana (Karlstad). Blev oxå förälskad på stört, tyvärr är den inte rikigt lämpad för långa personer om man inte gillar att stöta knäna i hakan. Shettisvagnen var för liten i skaklarna här oxå men den nya sändningen skulle bli 10 cm längre i skaklarna. Funderar ändå att ta russvarianten. Priset låg strax under 3 papp.

Hmmm, nu har jag jämfört Globus rockard med
index2.php

De är likadana i utförandet, de enda som skiljer är att rockarden Globus har är längre.Måste fundera på detta. :confused:

Jag trodde att det var samma rockard, men min har svart sist och sv'ngeln är också svart. Dom enda ringarna sitter ju framme på skakeln.

Skumt får jag säga.
Köpte min av G*obus och mitt säte är åxå svart,men mina ringar sitter "där bak" så man kan sätta fast bakselen.....du måste fått skakalar med fabrikationsfel eller nått...min ser exakt ut som den på Equil*x...fast med svart sitts!!

Hmm, måste kolla i dag om det värkligen är så.. Har inte testat vagnen än heller.
Och föressten så tappade jag bort en rem till bakselen sist jag var på tävlingen :(

*korkad* men jag har aldrig fattat vad som menas med svängel?? någon som kan förklara det?

En svängel är som en pinne där du i ändarna fäster draglinorna, som hästen drar i. Mitten på pinnen sitter i vagnen, men den ska ändå kunna fara fram och tillbaka...hehe...helt förståligt om du inte förstår vad jag menar! Men det var nån som hade gjort en hemsida och förklarat detta med bilder...

Det finns inga fästen för bakselen, skaklarna är svängda fram

jasså den!! även kallad stång hemma hos oss. inget svängel här inte:)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
867
Senast: Cattis_E
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
364
Senast: Cactus
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 034
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix