Rockard el. sulky!!!

T

tuffavictor

Hej!!
Har fundering på att leja min gubbe att bygga en rockard el. sulky till min fjording.....
Är det nån som har en bra ritning till en sån....???

En sulky ska du definitivt inte ha..... Det är en vagn som används som tävlingsvagn inom travet, men däremot en speedcart är nog mer lämplig ;)

Sulky:
hsulky.jpg

Speedcart:

hspeedca.jpg

Fast jag skulle nog vilja säga att en rockard är ännu mer lämplig. Svetsar man på öglor för seltungor och selpinnar så kan man köra med loksele oxå.

gå in på home.swipnet.se/~w-79895 så har hon bilder på enkla rockarder. gå in på shettis-shopen- går även beställa i större storlekar! :p

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
861
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
754
Senast: Red_Chili
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
947
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hej jag hoppas detta ligger under rätt ämne. Det tillhör körning men är ju om utrustningen (vagnen). :) Jag har en rockard jag håller...
Svar
11
· Visningar
767
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama