Robin är skadad!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare MillyM
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 980
M

MillyM

Robin har fått en slipers över ryggen. Han sprang i vägen när min man välte över en slipers och den väger MYCKET! Han kravlade sig loss innan min man hann lyfta upp den, och stack iväg. Vi letade men kunde inte hitta honom. Senare på natten kom han hem och jamade utanför, han var lite vinglig och hade ont, så på morgonen åkte vi till veterinären och röntgade. Det verkade inte vara något brutet och organen såg hela ut, så han fick en smärtstillande spruta och tabletter för 5 dagar. Men han har inte ätit eller druckit sen i måndags, han går till lådan men det kommer inget. Det har kommit lite blod i lådan såg jag idag. Det måste ju vara något.
Vad ska man göra? Vänta i 5 dagar och se vad som händer? Veterinären ville att han skulle börja äta så fort som möjligt, men han vill inte ha något. Inte ens kyckling som han älskar. Han gömmer sig under sängen och badkaret, där brukar han aldrig vara. Gömmer han sig för att han håller på att dö?
Jag kan inte tänka på något annat just nu... jag vill inte att han ska dö! :cry:

Sv: Robin är skadad!

Ak till veterinaren NU eller ring dem atminstone och be om rad! Det ar mojligt att de vill ta in honom pa observation - om inte annat kan de alltid ge tips om hur du ska hantera situationen. Blod i urinen ar aldrig bra...

Hoppas att han mar battre snart!

Vänta för guds skull inte 5 dagar, ring och kolla om du får komma in med honom på en gång. Låter inte bra att han inte äter och går på lådan, och kommer det blod så kan det vara en invärtes skada som vet. missat. De är inte ofelbara, de är oxå människor, och man kan missa saker. Ring på en gång!!

Ring vet igen, för det är nog något som inte står rätt till, hoppas han klarar sig!*håller tummarna*

Robin lyckades smita ut igår. Förmodligen har någon av barnen lämnat dörren öppen en liten stund. Han började dricka och var piggare, gick omkring i huset. Han ville gå ut och blev lite arg på mig som inte släppte ut honom. Men nu har han alltså kommit ut utan att vi sett det.
Nu kan vi bara vänta och se, hoppas att vi kan hitta honom.

Min dotter hittade honom på fredagkvällen. Vi gav honom vatten och tablett. Senare började han gnälla och jag lyfte upp honom och la honom där han brukar ligga, han tittade på mig en stund och la sen ner huvudet och, trodde jag, somnade. På morgonen låg han i exakt samma ställning och var död. Han måste ha dött när jag var där, men jag trodde att han bara la sig till rätta för att vila.
Vi har haft begravning och barnen har sagt hej då. Det känns jättejobbigt att tänka på hur ont han måste ha haft. :cry:
Vi har haft honom sen han föddes för 14 år sedan, och det känns väldigt tomt!

MillyM skrev:
Min dotter hittade honom på fredagkvällen. Vi gav honom vatten och tablett. Senare började han gnälla och jag lyfte upp honom och la honom där han brukar ligga, han tittade på mig en stund och la sen ner huvudet och, trodde jag, somnade. På morgonen låg han i exakt samma ställning och var död. Han måste ha dött när jag var där, men jag trodde att han bara la sig till rätta för att vila.
Vi har haft begravning och barnen har sagt hej då. Det känns jättejobbigt att tänka på hur ont han måste ha haft. :cry:
Vi har haft honom sen han föddes för 14 år sedan, och det känns väldigt tomt!

NÄE!!!! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 670
Senast: MJLee
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
14 612
Senast: Legolaz
·
S
Hästvård Får se om jag lägger denna rätt, ber moderator flytta tråden annars. Jag var ute och åkte transport med min häst idag och blev tvungen... 4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 737
Senast: hillevie
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen... 2
Svar
39
· Visningar
4 479

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka