Gnist

Trådstartare
Inne på sitt 10:e år och still going strong..

Lite klubbigt väder

Vy-08-01-19001.jpg

Kommer åter efter söktur om 20 miuter

rix-08-01-19002.jpg

Åter efter nytt sök

Rix-08-01-19004.jpg

Rix-08-01-19005.jpg

Ståndskall inne i skogen en bra bit bort. Husse lyssnar och njuter..

Vy-08-01-19007.jpg

Husse gör eld och grillar korv

Eld-08-01-19008.jpg

Och efter ett bra jobb och ståndarbete, så kommer han åter och vill ha sin del av det goda

Rix-08-01-19009.jpg

En typisk fjäskande och skrattande jämte som suktar efter korv, är på ingång

Rix-08-01-19010.jpg

Det blev några timmars jobb på älg idag för honom, men att försöka komma sig in på det, när det var ca ½-meters snöstyltor unde skidorna var ju bara att slå ur hågen..

Vem trodde detta för ett år sedan???

Sv: Rix

Var det han som var med om en olycka?

Så fin! Och vilka vackra bilder! Jag börjar undra vad jag gör här i ett grådassigt Skåne.

Ja, det undrar jag med, Västerbottning i Förskingringen... Visserligen älskar jag numera Skåne MED, men visst ... de djupa snötyngda skogarna finns inte här jos oss.... Suck. Hunden är ljuvlig!

Var det han som var med om en olycka?

Så fin! Och vilka vackra bilder! Jag börjar undra vad jag gör här i ett grådassigt Skåne.

Jo, han blev ju påkörd av tåget dagen före julafton 2006 och ifjol, den här tiden låg hans liv i vågskålen :crazy:

Som tur var tippade den i hans favör :love:

Ja, varför flyttar du inte upp till snöiga ödeskogen istället för att sitta där nere i blåsten?? ;)

tack för det! jag har undrat flera gånger och tänkt fråga, men så har det alltid kommit något emellan. återigen: helt underbart att se honom!:love:

:banana: Rix,inte alla gamla hundar som skulle klara en sån sak precis, men det är nog mkt tack vare en mkt god grundkondition o allmän god fysik o vilja
prillan

Åh vad kul att se honom så pigg, och glad trots sin höga ålder.
Han har en matte som ger styrka att kämpa, han vet ju att bättre liv kan man inte få.:love:

Åh vad kul att se honom så pigg, och glad trots sin höga ålder.
Han har en matte som ger styrka att kämpa, han vet ju att bättre liv kan man inte få.:love:

:o Tack för de fina orden :love:

Nog är han en kämpe alltid gubben.. Klokare och härligare hund får man leta länge efter.

Liknande trådar

Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 324
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Hemkommen från premiärjaktprovet med min gamling Rix, som still is going strong.. Efter släpp, så blev det några kortare 5-6 minuters...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 610
Senast: jappisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka