Ritar överallt, stööön

skogsridmulle

Trådstartare
Lilltjejen har börjat rita överallt. Har sagt till trevligt flera gånger o nu skvallrade storesyster om att hon igen ritar, så jag säger till lite mindre trevlig röst eftersom den gulliga förklarande inte verkar fungera. Hon tittar oerhört förebrående på mig medan hon passerar o går mot köket(utsedd ritplats), typ: du fattar ju INGENTING!
 
Sv: Ritar överallt, stööön

Min son hade en äcklig vana att spotta på fönstren och sen dra fingret i spottet. När jag kom på honom så sa han med arg röst; Mamma, jag målaj!!!
 
Sv: Ritar överallt, stööön

Min son hade en rit-period ungefär mellan 2-3 års åldern.

Han ritade på ALLT, både sin kropp, tapeter, bord, bänkar ja helt enkelt allt som han kom åt.

Vi gömde alla pennor och försökte ha full koll, men likt förbannat så hittade man nån liten figur ritad bakom gardinen eller bakom sin säng. Vart han hittade pennorna var ett mysterium.

Som tur var gick det över :)
 
Sv: Ritar överallt, stööön

Absolut ingen hjälp men kan berätta vad sambons kusin gjorde, han var 4 år då.

De är ute på sommaren och han frågar sin pappa om han får måla, vilket han såklart får så han går iväg.

Efter ett tag kommer han tillbaka super glad och stolt och hämtar pappa för att visa vad han målat.
Då har han tagit en sten och målat längst med sidan på hela deras bil, från framlyckta till baklyckta :eek:
 
Sv: Ritar överallt, stööön

GE henne någonstans där hon FÅR rita och uppmuntra det!

Här går det åt ungefär ett 500-pack med skrivarpapper i månaden för barnen formligen spottar ur sig teckningar av alla de slag.
Sen finns också såna här i många olika varianter, om det nu är så lockande att måla på väggar och liknande. Just denna går att sätta en rulle ritpapper på. och på baksidan är det en svart griffeltavla.
04048_PE076372_S4.jpg
 
Sv: Ritar överallt, stööön

Har själv en häst målad över hela köksväggen, gjord av 4 åringen. Behöver jag nämna att hon är jättestolt över denna vackra skapelse som hon gjort på våran nymålade köksvägg. Väggen är ca 2 meter lång, hästen lika lång.
När jag frågade varför så sa hon bara - Men mamma, det är ju Essa ser du väl. Tycker du inte om Essa?
Förklarade att , klart att jag tycker om Essa, men inte målad över min köksvägg. Då kommer det som hon kör med mest just nu, -(med mkt darr på rösten) Tycker du inte om mig?
 
Sv: Ritar överallt, stööön

Ni får nog försöka göra en raid i huset och leta reda på var enda liten penna. Konstigt att så många barn verkar ha en period där de ritar på väggarna.

Får se till att köpa ett hus innan min i magen blir så stor att hon börjar med sådant. Då kan man ju lämna väggarna vita i hennes rum så får hon själv rita tills hon tröttnat. :idea:
 
Sv: Ritar överallt, stööön

Vi försöker... men tydligen vill hon rita just nu där hon är för tillfället.

*tack för alla andra inlägg!:rofl::rofl:*
 
Sv: Ritar överallt, stööön

hejsan sonen gjorde en massa tushtekningar (bred röd tush)bla en 70cm huvudbening på en vit kökslucka ,ångrar bittert att jag inte klarlackade luckan med 15 lager eller köpte en ny och spara den som konstverk på hemmet när den dan kommer.Huvudbeningstiden kommer alldrig tillbaka.
 
Sv: Ritar överallt, stööön

Köpte en bok på indiska som det är fantastiska teckningar i! Bästa är att hon glömmer den ibland o sen åker den fram igen, o de styva pärmarna håller dem oskrynkliga.

Apropå huvudfotingar gjorde de så fina förra året att vi scannade in dem o tryckte jultröjor till släkten. Kul!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har funderat på en sak och har nu kommit till slutsatsen att det skulle vara oerhört intressant att höra hur ni andra resonerar...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
23 606
Senast: Enya
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 730
Senast: Görel
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 219
Senast: Mirre
·
Övr. Hund Jag har vissa problem med min hund. I stort sett är han väldigt lydig, trevlig och social, men samtidigt kan han vara väldigt strykrädd...
Svar
7
· Visningar
2 536
Senast: zabby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Sommarföräldrar 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp