Rita av din häst - allmän tråd

Det vore ju roligt om vi kunde hålla igång den här tråden! :). Bidrar med dagens alster (blyerts och akvarellpennor) som ska föreställa min häst.

imagejpg1_zpsd8cc7382.jpg


Jag har använt mig av den här bilden som referens:

imagejpg2_zpsabe01926.jpg
 
Det vore ju roligt om vi kunde hålla igång den här tråden! :). Bidrar med dagens alster (blyerts och akvarellpennor) som ska föreställa min häst.

Absolut :), har själv inte haft rätt motivation men förhoppningsvis kommer det snart ändras.

Du tecknar jättebra tycker jag!
 
@Pigalle
Tack! Men du kan ju redan rita fint! :)
I ovrigt sa kan jag bara rekommendera att rita och trana hela tiden. Det ar det som ar sa harligt med att rita tycker jag, alla kan lara sig om dom vill. Inte som med ridning dar man maste ha pengar+talang+tur+tid for att ha nan chans :D

En bok som har hjalp mig mycket ar rita med höger hjärnhalva av Betty Edwards. Kan vara ett tips :)
 
@Pigalle
Det ar det som ar sa harligt med att rita tycker jag, alla kan lara sig om dom vill. Inte som med ridning dar man maste ha pengar+talang+tur+tid for att ha nan chans :D
Håller med :) och lägger till att man inte behöver vara så tekniskt driven ens för att bli berömd konstnär, se på en av mina favoriter, Nils Nilsson Skum som tecknade och målade renar, samer och fjäll.
 
Vilken mystråd! Fantastiskt fina bilder ni har gjort :)

bumpar upp tråden lite för jag tycker det var en kul idé
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp