Riskli, för och nackdelar?

allahemma

Trådstartare
Ja, som rubriken säger? Och finns det egentligen någon vettig forskning runt detta? Användes från början på Asiatiska kapplöpningshästar men svårt att säga något om det då dessa har kort livslängd....ingen där når väl normal ålder?

Har inte sett någon forskning, däremot fodrat med det. Hästarna blev väldigt runda och fina, nackdelen är väl att det kan vara dopingklassat.

Nackdelen är såvitt jag förstått att det kan innehålla höga halter arsenik och andra tungmetaller.

Risplantan har förmågan att suga upp metallerna och höga halter kan finnas i skalet.

Näringsmässigt är det väl ett energitillskott, då kan du lika gärna använda något svenskodlat och säkert :-).

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 929
Senast: Roheryn
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 800
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 445
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar