Sv: Riskerar bli av med djuren
Jag vet precis vilken familj det här handlar om! De ska INTE ha djur! Förra året hjälpte jag en närstående att omplacera sin häst. Denna kvinnan hör av sig på annonsen och presenterar sig med ett namn (som hon även har angett på sin Facebook). På telefon lät det hur bra som helst så vi var överlyckliga! Det visade sig efter ett tag att hon bodde bara några kilometer ifrån mig så jag åkte dit. Hon verkade inte superglad över att jag skulle komma men tillslut så gick hon med på det. Jag kommer dit och möts av avmagrade djur (som hon förklarade var sådana pga av sjukdom, ålder mm) och hovar som inte såg ut att vara av denna värld. Hon hade djur av alla dess slag och allt kändes bara konstigt.. När jag kom hem satte jag mig och googlade. Började med hennes telenummer som tillhörde någon helt annan tjej i Stenungsund, sen hittade jag att hon haft grisuppfödning och sökte på hennes uppfödarnamn och DÅ fick jag träffar.. Bedrägerier med både djur och saker och där kom också djurförbudet fram. Och det sjukaste av allt kom det fram att namnet hon angivit till mig inte alls överensstämmer med hennes riktiga namn. Då skickade jag direkt ett SMS där jag skrev att jag behövde ha hennes personnummer för att dels kunna kolla upp hennes kreditvärdighet (det kostar att ha häst) och dels börja skriva på ett kontrakt. Jag fattade ju att jag inte skulle få något personnummer och mycket riktigt blev det ett jäkla liv. Jag misstrodde henne och anklagade henne för att inte vara ärlig.. Ja, det blev ingen omplacering där kan jag säga.. Såg att de flyttade till Marks kommun i våras och det vore väldigt bra om de tog djuren ifrån henne. hon är inte klok någonstans!!