Riskerar bli av med djuren

Sv: Riskerar bli av med djuren

Jag vet precis vilken familj det här handlar om! De ska INTE ha djur! Förra året hjälpte jag en närstående att omplacera sin häst. Denna kvinnan hör av sig på annonsen och presenterar sig med ett namn (som hon även har angett på sin Facebook). På telefon lät det hur bra som helst så vi var överlyckliga! Det visade sig efter ett tag att hon bodde bara några kilometer ifrån mig så jag åkte dit. Hon verkade inte superglad över att jag skulle komma men tillslut så gick hon med på det. Jag kommer dit och möts av avmagrade djur (som hon förklarade var sådana pga av sjukdom, ålder mm) och hovar som inte såg ut att vara av denna värld. Hon hade djur av alla dess slag och allt kändes bara konstigt.. När jag kom hem satte jag mig och googlade. Började med hennes telenummer som tillhörde någon helt annan tjej i Stenungsund, sen hittade jag att hon haft grisuppfödning och sökte på hennes uppfödarnamn och DÅ fick jag träffar.. Bedrägerier med både djur och saker och där kom också djurförbudet fram. Och det sjukaste av allt kom det fram att namnet hon angivit till mig inte alls överensstämmer med hennes riktiga namn. Då skickade jag direkt ett SMS där jag skrev att jag behövde ha hennes personnummer för att dels kunna kolla upp hennes kreditvärdighet (det kostar att ha häst) och dels börja skriva på ett kontrakt. Jag fattade ju att jag inte skulle få något personnummer och mycket riktigt blev det ett jäkla liv. Jag misstrodde henne och anklagade henne för att inte vara ärlig.. Ja, det blev ingen omplacering där kan jag säga.. Såg att de flyttade till Marks kommun i våras och det vore väldigt bra om de tog djuren ifrån henne. hon är inte klok någonstans!!

Herregud :eek:
Vilken tur du kollade upp henne. Tänk vad många det är som inte gör sånt..

Jag blev misstänksam först när numret gick till någon helt annan person.. sen när jag kom till gården så fattade jag ju att något inte stod rätt till så det var då jag började googla på riktigt.. Jäkla människa!

Och i artiklarna i Borås tidning står att hon sagt att djuren inte var hennes utan hennes sambo och dotters och att det var dom som tog hand om dom..
Hon ljuger! När jag var där så berättade hon tydligt att hennes dotter inte hade någon som helst kunskap och knappt kunde rida.. Hennes sambo likaså.. Och det var definitivt HON som skulle ha den hästen vi omplacerade!

Hon är lite kändis i djurskyddsvärlden. Tyvärr måste man väl säga. Inte första gången hon får djurförbud.. Men vad ska man göra?

Hon är lite kändis i djurskyddsvärlden. Tyvärr måste man väl säga. Inte första gången hon får djurförbud.. Men vad ska man göra?
Det finns ett liknande fall i ett annat län. Till slut lyckades man få till djurförbud på större delen av familjen. Det var helt omöjligt att bara begränsa djurförbudet till den som var ansvarig från början. En riktig j***a soppa.

Och till alla som ska låna ut eller sälja sin häst billigt: Gör som Capable Case och kolla upp intressenten noga. Man blir inte belagd med djurförbud på grund av någon personlig tvist mellan djurskyddshandläggare och djurhållare. Många av dessa personer är mycket smarta och manipulativa.

Vet med vem hon är. Hon ringde på ett av mina ston. Försökte prata sig varm men kollade upp henne. Blev tvärstopp.

UE när det gällde saker. EA när det gällde häst. Eller om det var tvärtom :p

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 211
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När ridskolestallet byggdes om glömde kommunen skicka in om förprövning. Nu riskerar man att få betala en särskild avgift på grund av...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: tara
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I flera år har Kristin Andresen och hennes familj sponsrat det norska ridsportförbundet med miljonbelopp. Men Andresen är missnöjd med...
Svar
0
· Visningar
405
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det finns en risk för att bli inlåst i hästboxarna hos Hultsfredsbygdens Ridklubb. Det slår Arbetsmiljöverket fast efter en inspektion i...
Svar
0
· Visningar
694
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama