Grazing

Trådstartare
Jag har legat inne på psyk under lpt nu ett bra tag och har inte tagit några mediciner då jag inte mår bra av dom. Jag mår enbart sämre på avdelningen och har svårt att bryta den nedgången då jag äter och dricker mindre och mindre och är inne i den dumma spiralen lite så. Det jag blev lite nervös över nu idag är att dom plötsligt ville ta blodprover och jag funderar då på, kan dom se att jag inte tagit dom antidepressiva dom gett mig på blodprovet? Antar ju att jag inte kommer ut fortare om det är så direkt.

Jag har för övrigt berättat för läkaren om vilka besvär jag får av medicinen och av den anledningen inte vill ha den. Jag tänkte ju då att jag skippar den själv, får låtsas må bättre så jag iallafall kommer ut härifrån, dock svårt att hålla energin osv när jag inte fixar att äta här. Klantigt kanske, kanske borde tagit det dom ger mig men jag mår verkligen inte bra av dom efter många års erfarenhet.

Om de kollar koncentrationen av medicinen och ser att den är för låg lär kanske vilja höja den?
Men i så fall tycker jag att du ska be om ett enskilt samtal med läkaren där du sakligt berättar om problemen med både ditt mående och medicinen.
Fundera också på vad du har för mål och vad du vill uppnå och fråga vad de tänker göra för att hjälpa dig dit.
Lycka till och var rädd om dig. Kramar!

Jag har ingen erfarenhet. Visserligen gått omvårdnadslinjen och kan titulera mig mentalskötare men har bara jobbat med demensvård inom det området. Du mår inte bra på avdelningen och det är väl inte så konstigt. Man för samman ett helt gäng människor med varierande psykiska problem och ingen av dom är väl direkt glad och nöjd... då blir stämningen därefter. Vad har du för möjlighet att komma ut på perm och äta lunch eller middag? Måste vara lättare att äta ute. Behöver inte vara världens nyttigaste mat, allt är bättre än inget och riktig mat är ju tyvärr dyrt. Känns det mest kravlöst att ta en 10-kroners hamburgare och en glass på en hamburgerresturang tillsammans med glada och stökiga unga så gör det. Eller ta kontakt med kyrkans folk och fråga om någon kan hämta ut dig på onsdags-soppa. Då kommer du troligen att träffa gulliga tanter och kanske någon som är mammaledig och är där med sin bebis. Om jag kan så skulle jag kunna följa dig dit.:)

Om jag kan så skulle jag kunna följa dig dit.:)
Om du bor i närheten hade det fungerat bra. Det är ingen jag känner förutom en som vet att jag är här nämligen och han har ju inte direkt all tid i världen att följa med mig ut.

Jag får lämna avdelningen nämligen om någon följer med mig och jag vet att jag hade mått tusen gånger bättre ifall jag bara hade fått gå ut med hunden en promenad per dag. Och även äta något utanför avdelningen.

Ang blodprov beror det ju på vad dom kollar efter...

Jag tycker du ska våga vara ärlig och säga som det är. Kom ihåg att du alltid har rätt till delaktighet i din vård. Våga uttrycka att du tex vill testa annan medicin.

Kram
Jag har varit ärlig men eftersom dom inte riktigt tror på att jag vet vad som är bäst för mig så lyssnar inte läkaren direkt på mig. Det verkar inte som att jag har så mycket att säga till om på det sättet. Vet att det står överallt att man ska få vara delaktig i sin vård men jag förstår inte på vilket sätt då läkaren ändå verkar ha sin åsikt. Jag förstår inte heller riktigt hur dom vill jag ska vara för att bli utskriven eller iallafall slippa lpt:et då jag både åt och sov bra tidigare, är ju nu ju längre tiden här går som jag blir sämre.

Träffar ju läkaren imorgon och nu lär hon ändå få reda på att jag inte tar medicinen då jag sa att jag inte ville ha den imorse. Får se hur det blir, förhoppningsvis går hon med på att jag får gå hem en stund på dagen för att sedan komma tillbaka på eftermiddagen/kvällen..fast vet inte om man får lämna avdelningen på det sättet ensam när man har lpt dock :/ hoppas kan man ju iallafall.

Men det är ingen som helst vits med att fuska med medicineringen. Säg som det är, att detta inte funkar och du behöver någon annan sorts hjälp.

Det kanske t.o.m. kan hända att du måste äta medicinerna ett tag för att sen gå över i någon annan behandlingsform. Håll ut, och våga vara ärlig!

Jag har varit ärlig men eftersom dom inte riktigt tror på att jag vet vad som är bäst för mig så lyssnar inte läkaren direkt på mig. Det verkar inte som att jag har så mycket att säga till om på det sättet. Vet att det står överallt att man ska få vara delaktig i sin vård men jag förstår inte på vilket sätt då läkaren ändå verkar ha sin åsikt. Jag förstår inte heller riktigt hur dom vill jag ska vara för att bli utskriven eller iallafall slippa lpt:et då jag både åt och sov bra tidigare, är ju nu ju längre tiden här går som jag blir sämre.

Träffar ju läkaren imorgon och nu lär hon ändå få reda på att jag inte tar medicinen då jag sa att jag inte ville ha den imorse. Får se hur det blir, förhoppningsvis går hon med på att jag får gå hem en stund på dagen för att sedan komma tillbaka på eftermiddagen/kvällen..fast vet inte om man får lämna avdelningen på det sättet ensam när man har lpt dock :/ hoppas kan man ju iallafall.

Jag tycker du skriver så bra här, du vill veta vad dom vill... Tycker du ska fråga läkaren tex vad som krävs för att du ska få permissioner? Tex gå hundpromenad kan iaf i mina ögon ses som del av behandling. På samma sätt som sova bra, äta bra osv.

Men det är ingen som helst vits med att fuska med medicineringen. Säg som det är, att detta inte funkar och du behöver någon annan sorts hjälp.

Det kanske t.o.m. kan hända att du måste äta medicinerna ett tag för att sen gå över i någon annan behandlingsform. Håll ut, och våga vara ärlig!
Jo, har varit ärlig. Detta är samma mediciner som jag gått långa perioder på innan där då den läkaren har tagit bort dom då dom inte direkt fyller någon effekt för mig. Att fuska är såklart inte det bästa men i bland finns det inga alternativ. Jag vet hur jag fungerar och jag funkar inte på vissa mediciner helt enkelt och vistelsen här lär bli längre om jag tar dom än om jag inte tar dom. Ska ju prata igen imorgon om det och höra vad alternativen är.

Jag tycker du skriver så bra här, du vill veta vad dom vill... Tycker du ska fråga läkaren tex vad som krävs för att du ska få permissioner? Tex gå hundpromenad kan iaf i mina ögon ses som del av behandling. På samma sätt som sova bra, äta bra osv.
Ska försöka fråga imorgon. Problemet är nog lite att jag sagt att jag gärna vill gå hem. Antar dom misstänker att jag skriver ut mig såfort lpt försvinner. Men det går kanske att kompromissa om saker och ting. Har ju trots allt inte skadat mig eller på något sätt hintat om dumma tankar sen jag kom in så tycker inte det borde vara något problem att skriva av lpt:et nu. Nu hakar dom upp sig lite på sömnen och maten känner jag. Men den blir ju bättre om jag kommer härifrån. Hoppas dom tror på mig när jag säger det bara.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 163
Senast: Hazel
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 085
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

Omröstningar