Bästa gruppen ju.Yes!
Så ovant, efter att bara ha haft åttor innan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bästa gruppen ju.Yes!
Så ovant, efter att bara ha haft åttor innan
Ska vi köra en repris?Nu vill jag också till Växjö ju!
Hade vare gött juSka vi köra en repris?
Ja, klart det är bra . Men vi har varit rätt bortskämda under åren innan pandemin då vi i princip alltid tog både BIR och BIM och då spelade det ingen roll vilken av våra hundar som blev vad.@toughcookie - grattis!
Men jag tycker nog att CERT och BIM är liiiiite mer än "ganska ok resultat". Jag skulle vara superdupernöjd!
Grattis! Härligt att han visar sig med någon annan, det skulle aldrig mina göra trots alla mutor i världenI helgen var det 2-dagars i Sundsvall!
Lördagen i trångt ridhus där varken hund eller matte trivdes, blev resultatet BIM och BIR veteran.
Söndag var min härliga glada vovve tillbaka och det var roligt att ställa ut igen, bhkl 2, BIR veteran m vet.cacib! Fick hjälp att visa honom i finalen för jag har pajat ryggen och det var skoj att se honom från sidan så kul han har
Sååå nöjd med söndagen trots att resultatet egentligen är "sämre" men vi var åter ett team och hade kul ihop
Det var årets sista utställningar för Zeppelin, *snyft* men satan så dyrt det är när dieseln kostar 28.17 litern....
Tack! Ja eurasier kan ju också vara svåra att lämna över till andra men han känner denna tjej väl, hon har visat honom i uppfödargrupp samt tävlat rallylydnad med honom tidigareGrattis! Härligt att han visar sig med någon annan, det skulle aldrig mina göra trots alla mutor i världen
Men ja, satan vad dyrt det är nu. Bra sugen på att åka till Danmark i november men bara att titta på priserna ger mig ju ångest. Så det blir att sitta hemma.. Vet inte alls när jag kommer iväg nästa gång om priserna ska vara så som de är nu, på allt.. #bitter
Jag brukar ge mina en raggardusch om de ändå ser hyffsade ut fast de fäller, typ om det är någorlunda mycket kvar och mest lite tussar bara. Har de fällt så det liksom är stora fält borta, då badar jag och kammar ur för jag tycker att det ser bättre ut då och inte lika tydligt att de fäller. Men vet ju inte riktigt hur det ser ut när en jämte fällerJämten har börjat fälla lagom till Växjö och sin första utställning så kort.
Tussar! Jag antar att det är bäst att försöka att inte kamma ur för mycket?
Hon behöver verkligen ett bad dock…
Jag brukar ge mina en raggardusch om de ändå ser hyffsade ut fast de fäller, typ om det är någorlunda mycket kvar och mest lite tussar bara. Har de fällt så det liksom är stora fält borta, då badar jag och kammar ur för jag tycker att det ser bättre ut då och inte lika tydligt att de fäller. Men vet ju inte riktigt hur det ser ut när en jämte fäller
Jag stryker mina om de är mitt i fällning om de är utfällda så badar jag så nära inpå som det bara går, gärna samma morgon, för att få upp volym i pälsen.Ser att mitt originalinlägg blev märkligt, tack autocorrect
Än så länge släpper hon tussar med underull.. De står ut som små piggar över hela henne
Grejen är att hon skulle verkligen behöva ett bad, dels har hon precis löpt och är svagt rosafärgad i bakdelen, och hennes ljusa ben och bröst är just nu mest… beige men är rädd att hon kanske blir just fläckvis pälslös av ett bad?
Tycker det är lite märkligt att hon fäller nu och inte gjorde det typ två månader innan löpet.
Jag brukar tänka tvärtom – hellre naken och prydlig än lösa tussar som hänger och ger ett ovårdat intryck.Jämten har börjat fälla lagom till Växjö och sin första utställning så kort.
Tussar! Jag antar att det är bäst att försöka att inte kamma ur för mycket?
Hon behöver verkligen ett bad dock…
Jag stryker mina om de är mitt i fällning om de är utfällda så badar jag så nära inpå som det bara går, gärna samma morgon, för att få upp volym i pälsen.
Men jag tycker du ska bada henne. Hellre att hon är lite pälslös men att den pälsen som sitter faktiskt sitter. Domarna brukar reagera starkt på om de får tussar i händerna, iallafall är min upplevelse det. Dock är det ju stor skillnad på jämthundspäls och mina hundars päls..
Sen är det kanske lite beroende på domare. Upplever skandinaviska ”jaktgubbar” som mer förlåtande än om ni har en domare från typ Italien som själv föder upp Malteser eller nått.. Fördomar
Jag brukar tänka tvärtom – hellre naken och prydlig än lösa tussar som hänger och ger ett ovårdat intryck.