Jag tycker hon står helt ok. Det är bra att du står en bit ifrån, så hon inte behöver titta uppåt. Ibland får man stå ut med småsaker när hunden ställer sig. Jag har en tik som alltid tyckt att ju längre bak och ju mer bredbent man står, desto läckrare är det! Det är hennes sätt att ställa upp sig och denna lilla detalj har jag fått stå ut med, eftersom resten är toppen!!Jag förstår hur du menar, men ibland när hon ställer sig själv så hamnar hon i bakåtlut hon förstår inte riktigt vad jag menar när jag försökt flytta hennes ben, så på bilden ovan har jag inte gjort det, däremot ställt henne nära mig och sedan backat själv för att ”dra fram” henne.
Annars hamnar hon gärna så här, och det tycker jag förstärker hennes lite svaga rygg och försämrar vinklarna fram. Men jag kanske tänker fel?
(tycker dock att hon står mycket bättre med bakdelen här!)
Visa bifogad fil 104729
Risken att börja peta med småsaker är att hunden ledsnar och inte visar upp sig alls. Hellre glädje och spontanitet och småfel, än en säck potatis som förvisso står still där man ställt tassarna, men inte hjälper till det minsta. Glöm inte bort att både vinklar och rygglinje även syns i rörelse.