Rintränings- och utställningstråd

Skitstörigt! 😤 Vi har alltid snakekedja för det fastnar inte i pälsen. Lycka till att hitta ett snyggt halvstryp som inte gör det. 😒

Brukar inte ha just snake själv eftersom det kan nypas på boxrar, men ja, halvstryp i allmänhet är så fult. Och det finns typ inga strypkedjor med stopp vad jag har kunnat hitta. Tänker INTE gå in med 35 kg boxerhane med ett retrieverkoppel i alla fall. ;)

Brukar inte ha just snake själv eftersom det kan nypas på boxrar, men ja, halvstryp i allmänhet är så fult. Och det finns typ inga strypkedjor med stopp vad jag har kunnat hitta. Tänker INTE gå in med 35 kg boxerhane med ett retrieverkoppel i alla fall. ;)
Nä, retrieverkoppel bör ju vara uteslutet i alla fall eftersom det är stryp. Stoppet på dem sitter ju för att öglan inte ska kunna bli för stor, inte för att förhindra strypeffekt.

Nä, retrieverkoppel bör ju vara uteslutet i alla fall eftersom det är stryp. Stoppet på dem sitter ju för att öglan inte ska kunna bli för stor, inte för att förhindra strypeffekt.

Ah, jag trodde de hade båda varianterna. Finns en del träningskoppel för bruks som har dubbla stopp, får kanske leta reda på ett sånt om jag inte lyckas sätta ett temporärt stopp på mina kedjor.

Det finns retrieverkoppel med dubbla stopp. Ofta går det dessutom att kränga ringen över stoppet så att det sitter på andra sidan, så det är godkänt i en ring.

Den här sköna bönan har varit i Norge idag. Vi åkte med drömmen om att få ett j-Cacib och j-Cert men med inställningen att det mycket väl skulle kunna sluta med ett VG. Hon är väldigt ofärdig i kroppen, pälsen är inte i bästa skick och hon är väldigt lite tränad inför uppgiften. Men domaren var av åsikten att en tiomånaders hund inte SKA vara färdig i kroppen och såg den fina grund som faktiskt finns i henne. Att hon dessutom uppförde sig som en stjärna och verkligen visade sina rörelser gjorde inte saken sämre!

1 i juniorklass, excellent med CK
j-CACIB
j- Cert
2a i bästa tik
CERT

En ganska bra debut i de officiella sammanhangen!

1739126877548.webp

Den här sköna bönan har varit i Norge idag. Vi åkte med drömmen om att få ett j-Cacib och j-Cert men med inställningen att det mycket väl skulle kunna sluta med ett VG. Hon är väldigt ofärdig i kroppen, pälsen är inte i bästa skick och hon är väldigt lite tränad inför uppgiften. Men domaren var av åsikten att en tiomånaders hund inte SKA vara färdig i kroppen och såg den fina grund som faktiskt finns i henne. Att hon dessutom uppförde sig som en stjärna och verkligen visade sina rörelser gjorde inte saken sämre!

1 i juniorklass, excellent med CK
j-CACIB
j- Cert
2a i bästa tik
CERT

En ganska bra debut i de officiella sammanhangen!

Visa bifogad fil 162121

Grattis!

bucky_250215.webp

Idag var Bucky 4 månader på sin första utställning i Sverige (han hann med en i Danmark innan han flyttade till mig) och han visade sig som en liten stjärna. Ensam i rasen med HP ger BIR-valp och i gruppen blev han tvåa efter den shibavalp som sedan blev BIS-valp (och ägs av min kompis, så det gjorde ingenting att bli slagen av hennes fina valp).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka