Har legat lågt ett tag eftersom hunden varit för tjock och det tagit evigheter att få ner henne i vikt. Dessutom: senaste utställningen tyckte jag inte att något funkade. Hon har aldrig varit helt lätt att ställa, inte velat stå still, hellre våldsamt pussat domaren än stå på bordet och hängt sig i kopplet i rörelse av oklar anledning. Vi har tränat hur mycket som helst, men varje gång var det som att vara tillbaka på ruta ett. Så jag lade ner.
Nu tyckte jag att hon började se fin ut, så jag anmälde till en inoff. Och se! Plötsligt sprang hunden med egen resning i ringen och verkade tycka det var jättekul. Men istället för att, som tidigare, förvandlas till en korsning mellan tvättmaskin och virvelvind som okontaktbar for hit och dit, använde hon glädjen och energin på rätt sätt och showade glatt ett steg framför matte. På bordet var hon värsta proffset, sen stod hon still i uppställning på marken (varit HELT KÖRT att hålla i henne) och även längre än en sekund i friuppställningen. Resultatet lät inte vänta på sig Först slog hon hanen och blev BIR. Inte så mycket att slå en hund, men sen vann hon finalen i grupp 8 och de var tio st, varav en del riktigt fina. Därefter knep hon sista placeringen i finalen och blev BIS-4. Och genom hela utställningen bibehöll hon sin glädje och proffsighet, vilket var det viktigaste.
Så nu är jag lite taggad. Kollar efter fler inoffar, men alltså... hur hittar man dem? Det finns en site för inoffar. Men när jag klickar på länken har jag hittills haft tur om jag hamnat på en sida med information om utställningen. Nu kollade jag på en utställning som Boxerklubben har i Österfärnebo. Via länken kommer jag till Boxerklubbens hemsida, men där finns ju ingen info om utställningen. Det var samma tidigare i somras när jag skulle kolla en utställning i Västmanland. Hemsidan jag hamnade på var helt inaktuell. Så var hittar man inoffar? Cockerklubben har egna rasspecialer, men nu är jag ute efter lite mindre, "vanliga" inoff för jag känner att det är vad jag behöver för träning.