J

Jaba

HUr smittar det, vad är detta?

Skall få hit en inackordering som kommer från ett stall som har detta.
Den har fått klartäcken från SLU att flyttas utan problem om blodprov visar att hästen är frisk samt att den från och med nu fram tills flytt står ute på lösdrift så att den ej kan bli smittad?

JAg blir fundersam?

Sv: rinovius?

Det smittar främst genom vätskedroppar när hästen hostar. Förövrigt är Rhinoviruset samma slags förkylningsvirus vi människor drabbas av, dock är det artspecifikt.

Jag skulle vara tveksam...
Har haft rhinovirus en gång och det tog månader... Dock smittade det inte till någon annan, hästen som insjuknade hade just flyttat hit.
Månader av isolering utan träning o tävling var inte kul...

allt avblåst. Hästägaren tog hit en annan polle i stället. :)

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 172
Senast: Kilauea
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
365
Senast: Malva1978
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
882
Senast: Lucifer
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
Svar
16
· Visningar
1 275

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka