Rinnande ögon

G

Gefjun

Min valps ögon rinner, som om hon gråter. Har ni någon aning om vad det kan vara, och vad man ska göra? Ska ringa till vet. imorgon om det fortsätter.

Sv: Rinnande ögon

Har du kollat, så att valpen inte har innåtrullade ögonlock??
Annars kan det ju vara nått knas med tårkanalen..
Har de alltid varit rinniga, eller har det börjat nyligt?
Vad är det för ras? Ålder?

min har lite sånna problem han oxå, pudel, 8 år

han kan vara liite irriterad i ögonen, är noga med att klippa bort håret runt ögonen men det rinner ändå. blir bättre om man sköljer ögonen men vet visste inte vad som skulle göras åt det.. :confused:

På många raser kan ögonen lätt börja rinna bara det blåser lite mer än vanligt. Men om du vill vara säker ska du naturligtvis ringa vet. Jag brukar dock skölja igenom dom själv med koksaltlösning i några dagar och så försvinner det inte då, DÅ kan det vara något fel och vet. kontaktas.

Nej, inåtrullade ögonlock har hon nog inte. Det började rinna för någon dag sedan. Det rinner inte ständigt heller, utan då och då. Det är en border collie på 13 veckor.

Ja, det kan ju bara vara något som irriterar lite. Har inte sett att det har runnit något idag. Ska hålla kolla på henne och se hur det utvecklar sig.

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
527
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
989
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
911
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 263
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar