Rinnande näsborrar

J

Josssan

Min ponny har, idag 7maj, fått rinnande näsborrar. Snoret är genomskinligt och "vattnigt". Han har mycket god aptit, och det är inget som helst "fel" på honom för övrigt. Han är pigg och glad. Helt som vanligt. Han går i hage på dagarna och står i boxen på nätterna. Han har stått i den boxen i nya stallet i ungefär en vecka nu. Han står på torv.
Kan det vara så att han är lite allergisk mot ngt? Eller att han blir lite irriterad på dammet?

Tacksam för seriösa svar!

Sv: Rinnande näsborrar

Är det genomskinligt och vattnigt är det ingen fara.

Kan väl vara lite pollenallergi såhär på våren?
Om hästen i övrigt är pigg osv tror jag inte du behöver oroa dig.
Men håll lite extra koll vetja :idea:

Tack för svaren :D Känner mej betydligt lugnare nu. Han är precis som vanligt för övrigt, men såklart ska jag hålla extra koll

Liknande trådar

Hästvård Vetetrinären har konstaterat att mitt 25-åriga halvblodssto har en skada/inflammation i en tand efter en gammal tandfraktur. Hon äter...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 893
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 865
Senast: mackan
·
Hästvård Jag har en sjuk häst som ska in till klinik om 5 dagar för undersökning i luftvägarna. Han blev väldigt plötsligt snorig och hostig...
Svar
2
· Visningar
953
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 291
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka