mirage

Trådstartare
Min häst har fått någon form av utslag på buken men jag har ingen aning om vad det kan vara. Funderar på ringorm men när man läser om symptomen för det stämmer inte texten riktigt överens med verkligheten. Inget hår som stått rakt upp, inga bullar eller liknande. Jag märkte det genom att min häst kliat sig lite och då såg jag hårlösa fläckar. Har tvättat med alsolsprit och kontaktat veterinär. Den andra hästen i stallet är inte smittad. Vad tror ni? Håret verkar bara ha lossnat, hade det varit tex regnskållor hade jag ju sett knölarna...

DSC00170.JPG

DSC00171.JPG

/Linda

Sv: Ringorm?

Jag tycker inte att det där ser ut som ringorm..
Ingen aning om vad det kan vara men skulle inte tippa på ringorm. Ta ut veterinären, det skulle jag ha gjort..

Uppdatera gärna sedan så vi får reda på vad det är:)

Alltid lär man sig något nytt.

Lycka till!

Sv: Ringorm?

Ska tvätta med Virkon i 10 dagar och sedan höra av mig till vet igen om det inte blir bättre eller om det blir sämre. Får nog inte reda på vad det är för något misstänker jag, vet tyckte att det lät konstigt. Nåväl, hoppas att det går bort iaf, det är ju huvudsaken. :)

Liknande trådar

Hästvård Har aldrig varit drabbad förr så noll erfarenhet. Men nya fröken kom med en hårlös fläck som de inte ens brydde sig om på vetbes. Den...
2
Svar
31
· Visningar
4 144
Hästvård Vår ena häst fick konstiga utslag i våras. Både i ansiktet, på halsen och bogen. I ansiktet blev han fläckvis hårlös, men inga stora...
Svar
7
· Visningar
5 945
Senast: Muninn
·
Hästvård Hej. Mitt nya varmblod har fått konstiga utslag över hela kroppen. För en vecka sedan var det bara små fläckar! Hennes päls har sett...
Svar
7
· Visningar
14 742
Senast: Ann
·
Hästvård Det verkar som att mitt två åriga russ har fått pälsätare. Märkte det för max två veckor sedan. Såg att hon hade några få fläckar på...
Svar
3
· Visningar
10 851
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka