Går inte att se om det är ringorm. Kan även vara en stafylokockinfektion, traumatiskt sår eller något annat. Ringorm är inte jätte vanligt hos hund även om det förekommer

Men är det ringorm så kan det vara så att det smittar till människor (och även andra djur, ska därför inte träffa andra hundar!). Därav är det bra att isf behandla snarast möjligt. Jobbigaste med behandligen vid ringorm är sanering av hemmet, om det nu inte är så att hunden blir absolut rabiat vid bad :p

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 135
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
461
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 830
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 192

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka