Rimligt Stall Pris??

U

ullis25

Hej! Jag har hittat en stallplats och skulle vilja veta vad ni tycker om detta pris,stor box inkl fri halm, stora hagar vinter+ sommar bra ridvägar en bit bort, 2 häst kompisar + andra djur, in och utsläpp varje dag och 3 fodringar, lång utevistelse med skjul att gå in i. mockning sköter jag själv men kan annars fixas mot liten peng. Det finns igen upplyst paddock eller ridhus i närheten,inga "bekvämligheter":smirk:. kallhyran är 500krmen jag köper hö+ havre mineraler mm av dom så totalt ca 1200kr/mån (inkl stallhyra).

Sv: Rimligt Stall Pris??

Låter billigt!!

Jag betalar 1000kr/häst
Utsläpp, 3fodringar, hö+halm, ridhus, paddockm.m bra ridvägar.
Får då betala kraftfodret och mocka själv.

Billigt ja!! Jag betalar 2700 för det där...

det beror väl lite på vart i landet du bor...

Jag betala 900 kra i månaden på lösdrift inklu fri tillgång på hö, mineraler, o betfor, har tillgång till ridbana, ovalbana,. rundpaddock o ridhus + en massa super ridvägar.
Vill jag hästen på stall kostar det 1200 i månaden inklusive grobfoder, strö, mineraler, in utsläpp o mockning.

Oj va billigt vissa kommer undan! :devil: jag betalar 2200:-/mån för plats,hö,spån,vatten,utläpp,kvällsfordring..resten gör jag själv..mockar tar in, lunch och middags fodrar...diiirt

Betalar 700:- i månaden och då ingår en spånbal i veckan samt in o utsläpp. Tillgång till paddock finns.

Fick allt det där för 500:- på första stället o sen så flyttade vi till ett stall med mycket mindre hagar men fick nära till ridhus o bra ridvägar i skogen så det var värt 700:-..nu så går hon på lösdrift :smirk:

Låter väl som ettt rimligt pris. till och med billigt. Själv har jag 1000:- stallhyra med stor box där det går att titta ut. Stor hage, utevistelse hela dagen samt en hästkompis. Havre samt in och utsläpp och matning Ingår i priset. Det enda jag behöver göra är mocka och rida. Hinner jag inte mocka nån dag så fixar ägarinnan detta också. Då händer det att jag mockar åt henne nån annan dag istället. Vill jag rida med en kompis får jag låna hennes häst utan kostnad. Höbalar(ca 8kg) köper jag där för 15:- balen samt torvbeställer vi gemensamt. Mineraler och betfor samt nässlor o vitlök ordnar jag själv. Ridvägar finns i skog och grusvägar till stor del. Äng har jag tillgång till när det är snö på.
jag är nöjd med detta och jag har bara 10 min väg för att komma från bostad till stall.

Bison skrev:
det beror väl lite på vart i landet du bor...

Jag betala 900 kra i månaden på lösdrift inklu fri tillgång på hö, mineraler, o betfor, har tillgång till ridbana, ovalbana,. rundpaddock o ridhus + en massa super ridvägar.
Vill jag hästen på stall kostar det 1200 i månaden inklusive grobfoder, strö, mineraler, in utsläpp o mockning.

Har de lediga stallplatser+ Det är ju rena välgörenheten...

Betalar 600 i månaden för stor box, ströhalm, morgonfodring och paddock.

Vi betalar 800 kr/månad all mat, in utsläpp, byte av täcke om så behövs, ( ägaren av stallet bedömer vilket täcke som behövs), mockning. Vi har 10 min till ridhus. Bra och stora hagar.:rofl:

Jag betalar 350 kr i kallhyra per häst och har egen hage till mina två isisar, inte så stor men den räcker som vinterhage. Har ström på. Utsläpp sju dagar i veckan och får utlagt hö i hagen, som jag förberett, när jag jobbar. Halm, hö och mat fixar jag själv. Har ingen ridbana, men grusgravar fem min väg från stallet och ca 20 min tar det att ta sig upp till skogen och där är oändligt med ridvägar. Så jag klagar inte.
Kram Suss:love:

Jag låter mitt stall vara outhyrt hellre än att idka välgörenhet. Jag förstår inte hur folk vill slita ont med andras hästar utan att få betalt.

Jag har hört priser upp till 7000kr. Tycker det är alldeles för mycket men man måste nästan betala så mycket för att kunna få ett bra stall. Låter sjukt men så är det. :( :crazy:

Jag tror inte i mitt fall att ngn sliter ont, utan det handlar om att de inte vill ha stallet tomt. De kan inte ha några egna djur längre, och de älskar våra hästar som står där och tycker om att hjälpa till.
Kram Suss

Jag betalar 2600:- i månaden. Då ingår en spånbal per vecka. Utsläpp och morron/lunch fodring på vardagar. Fri tillgång till hö, havre, betfor och mineraler. Och så har vi en upplyst volt.

Mockning, insläpp och kvällsfodringar och all skötsel på helgerna fixar jag själv. Tycker det är lite dyrt. Men trivs så bra, så då är det bara å betala!

Jag betalar 500:- då ingår utsläpp 7 dagar/vecka.... stora fina hagar, bra ridvägar och en liten ridvolt...

som sagt ett svår diskuterat ämmne beroende på var i landet du bor kan de va dyrt resp billigt...
jag gav 300 i kallhyra 10 minuter skritt till ridhus stooora hagar där min häst tilloch med fick gå själv ;) men de låter välldigt rimligt de där

7000 ?? det låter ju helt sjukt. vem har råd med det ? :O

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 007
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 085
Senast: Cilla
·
Anläggning Vi har 2 lediga boxplatser i vårt stall. Vad som ingår: Halm, Hösilage av god kvalité (fri tillgång dagtid). Samt så mycket som är...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
10 135
Senast: Miiikaela_
·
Anläggning Hej! Vad tänker ni om detta priset kontra servicen? Detta ingår för ett pris på 4700:- inkl. moms: - Relativt nybyggt stall med ljusa...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
18 153
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar