Rikstorneringen 2010

Sv: Rikstorneringen 2010

Vilka arrangerar i år? Man får väl hoppas att det blir bättre organisation än sist det var på High Chaparral... :angel:

nu blev jag lite uppdaterad. St.nicolai som arrangerar på high chaparral i år

Framför gärna dina synpunkter på vad som var oorganiserat så att vi kan göra det bättre?

Evalill, S:t Nicolai

När det var på High Chaparral 2007 så var det extremt förvirrat på ankomstdagen, eftersom den som var ansvarig inte fanns tillgänglig och resterande i det arrangerande laget verkade sitta och dricka öl i eftermiddagssolen och var inte särskilt hjälpsamma. Sorgligt, men sant. Jag minns inte ens vilket lag det var, så jag menar inte det här som en personlig känga utan bara en kommentar till förvirringen och att man gärna vill få hjälp när man anländer. Den gången stod 4-5 ekipage i kö och letade efter den som var ansvarig för "incheckningen" utan någon direkt jaktlycka. Det tog ett bra tag innan vi fick svar på våra frågor, nycklar till stugorna, hagar till hästarna, info om tävlingen med mera, med mera. Organisationen, som sagt var, lös med sin frånvaro. ;) (I alla fall just då.)

Vi fick också en hel del "falsk" information om var vi skulle äta under helgen, var vi skulle bo, m.m. och vi blev därför utskällda mer än en gång av Chappens personal för att vi gick till fel restaurang och så vidare. Sånt är ju så onödigt när det är så enkelt att skriva en tydlig lapp vid sekretariatet så att alla kan se exakt vad som gäller. :) (Bara tipsar! ;) )

Vidare så fanns det inte antecknat att mitt lag skulle äta bankettmiddag så vi blev portade i dörren när vi kom, men det löste sig efter en stunds diskussion. (Vi hade ju anmält oss.) Det är ju ytterligare en grej som man löser innan det blir ett problem genom att ha en strukturerad organisation från början.

Återigen, det här är inte menat som bannor och kritik mot föregående arrangörer av Rikstorneringen, utan bara reflektioner som jag hoppas kan sporra nya arrangörer att ta tag i organisationen och postera medlemmar där de behövs när frågor dyker upp, så att frustration och felaktigheter inte behöver bli en faktor. Jag har själv arrangerat hästtävlingar och jag vet hur mycket det kan vara att ha koll på, men det är ju också därför som organisationen är så viktig. Vi som inte arrangerar är ju överlyckliga att det finns lag som vill arrangera Rikstorneringen och vi vet att det är ideellt arbete för de flesta, med många svettiga timmars jobb. Men eftersom jag har gjort det själv så många gånger (tävlingar i allmänhet då, inte Rikstorneringen) så vet jag också hur snabbt man tappar sugen när klagomålen kommer och deltagarna blir irriterade och frustrerade. Det bästa stalltips jag kan ge är att ju fler frågor man kan lösa innan de dyker upp, alltså ju mer man tänker några steg före, desto smidigare går tävlingen och desto färre klagomål måste man ta hand om. :)

Så tråkigt att det är inställt :( Min pojk (4år) är helt galen i allt som har med diddare att göra och detta är det enda han pratat om under hela sommaren :(
Någon som vet var man kan hitta info om var det arrangeras riddarspel m,m? Inte så insatt i detta... Vi bor i småland, någon som vet om det finns något att titta på den närmsta tiden??

e_lin_a: På kuppjirk.se kan man hitta en lista över medeltidsmarknader med mera. I flera fall då även med riddarspel. Den enda jag personligen vet något om av de kvarvarande under säsongen är Söderköpings Gästabud som varmt rekommenderas!

Det är dom små grenarnas stora dilemma SAMMARBETE är min lösning beridet bågskytte samt andra likartade grenar borde kunna ha samordnade arangemang till allas glädje.

Liknande trådar

Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 888
Senast: Roxy
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Medaljerna vid Folksam SM i fälttävlan för seniorer individuellt och i lag ska fördelas vid Segersjö Fälttävlan på herrgården utanför...
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka