Ponylove

Trådstartare
Har sedan iaf 20 år haft racesafe väst vid ridning. I början var den ju ett klart bekvämare alternativ än föregående västar med klumpiga och oformliga plattor.
Förra årets ridning med gravidmage och dito tuttar fick tillslut dragkedjan att ge upp på min senaste väst ochny behöver nu införskaffas.
Men nu kanske det finns något bättre och bekvämare?

Vill ha hög säkerhet, dvs inte en ryggplatta. Men helst kanske mindre varm om möjligt.
Har kollat på de uppblåsbara, men iaf någon jag kollade på verkade väldigt tung?
Budget är väl lite flytande, hittar jag en sjukt bra o bekväm väst som håller kan det va värt lite extra. Sista västen fyllde nog minst 15 år så utslaget per år är ju inget direkt dyrt då.
Alla tips välkomna!
 
RaceSafe Provent är den luftigare beta 3-västen jag provat, klart lyft jämfört med de gamla! Om du köper den när de kommer hit till tex mässor kan du få den ihopsatt av delar i olika storlekar om inte någon av alla standardstorlekar sitter riktigt bra. :)

Champion har också en beta 3 som ser likvärdig ut, men jag har inte sett den i Sverige så mycket. Den var väldigt populär på Irland när jag var där.

De mjukare varianterna från tex komperdell är väldigt bekväma att ha på sig men ohyggligt varma! Mitt ryggskydd från komperdell är varmare att ha på sig än hela västen från Racesafe.
 
Jag har också en Racesafe pro vent och är nöjd! Köpt på mässa tror jag :D
Har iofs kört Racesafe sen.. längesedan :idea:
Inte känt något behov av att leta nya lösningar så dålig koll på utbudet nu.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp