Ridutrustning till de små!

Lucta

Trådstartare
Jag har en tjej som är 4 1/2 år som rider nästan varje dag. Har lite svårt att hitta ridutrustning som passar. Ridbyxor å sånt är ju ganska lätt att hitta i hennes storlek men skor och stövlar, det är ju jättesvårt. Nån som har tips?

Hon har ett par jordpurs skor, men de är ju både kalla och hala, gummiridstövlar är ju inte så jättekul att sätta på dom heller, (höga i skaften och svåra att hålla ner hälarna i).

Skulle vilja ha vinterridstövlar och billigare variant på graningestövlar. Hon har stl 29, 30 kanske åxå skulle kunna funka.... Gärna några stallkängor åxå.....

Tar tacksamt emot alla tips jag kan få.... (Med över 20 hästar i stallet går det åt en massa stallkläder:)
(Hon drar storlek 110/116 i kläder....)

Sv: Ridutrustning till de små!

Det är lite svårt med mindre skostorlekar, systerdottern körde med easy rider i början - vintertid vinterstövlar med rejäl klack. Vid storlek 30 har t ex MH FIELD GROOM JR som borde vara supervarma - det är i allafall min vuxenmodell :)
www.mountainhorse.se

Men kolla högre kängor och rejäla stövlar även på vanliga butiker. Och värdera tiden de används mot priset, de där små rackarna växer ju ur saker ganska fort också ...

Sv: Ridutrustning till de små!

Tycker att Eko;- har mycket smått i hästväg.
Tröjor, säkerhetsvästar, skor och stövlar bla.
De har även Mountain Horse.

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: sweep
·
T
Utrustning Hjäp !!! Min häst tokiga pojk som är 5 år ska börja på ponny lekis om ett par veckor och jag letar efter käcka ordentliga skor eller...
Svar
11
· Visningar
1 292
Senast: snuffsie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Guldfasanerna