ridtravare tjej som skall prova monté,hjälp med hästköp,åsikter!

Sv: ridtravare tjej som skall prova monté,hjälp med hästköp,åsikter!

hej allihopa...

hästen har jag leasat.

jag skall rida han i dag och är han då halt, ja då får han va de,får lösa det då...

det är ju en chansning..går de inte så går de inte..

vet ej vf han var struken i de loppet..

nu har jag inte ens licens till att börja med,så ska han heller inte ut på storbanorna utan tanken är att jag ska prova detta å se om det är kul,vilket det verkar vara..

för mej handlar det inte om att vinna allt eller inget,blir han placerad är jag nöjd -sen kanske tävlingsinstinkten kommer igång på riktigt de vet jag ju inte nu...;)

ska försöka komma ihå att uppdatera!=)..

kmr in i kväll..

skulle gärna vilha ha nån kompis att kunna prata med,för helt plötsligt har mina ridhäst vänner slutat bry sej=så ja då får man leta efter nya bekantskaper.

oj, hur hög förväntas 2åringen bli då? 175?

kan ju iaf tilllägga att han är dödspolare redan med en valack i hagen , dom stod å klia sej i morse fick jag höra!=).. de skulle tydligen inte ens ha vart nått `´tjaffs`` innan,typ som om dom var gammla vänner sen innan=)

hej allihopa...

hästen har jag leasat.

jag skall rida han i dag och är han då halt, ja då får han va de,får lösa det då...

det är ju en chansning..går de inte så går de inte..

vet ej vf han var struken i de loppet..

nu har jag inte ens licens till att börja med,så ska han heller inte ut på storbanorna utan tanken är att jag ska prova detta å se om det är kul,vilket det verkar vara..

för mej handlar det inte om att vinna allt eller inget,blir han placerad är jag nöjd -sen kanske tävlingsinstinkten kommer igång på riktigt de vet jag ju inte nu...;)

ska försöka komma ihå att uppdatera!=)..

kmr in i kväll..

skulle gärna vilha ha nån kompis att kunna prata med,för helt plötsligt har mina ridhäst vänner slutat bry sej=så ja då får man leta efter nya bekantskaper.

Jag tycker ändå att du ska se till att kolla upp det du såg - min ena var helt ren på rakt spår och 2,5 grader halt på böjt spår. Det enda som visade sig i körning var att han galpperade i bland - och det kom fram när jag skulle rida in honom.

Det är ju bra att det är en snäll häst men travetär så tufft att man bör ge dem bästar möjliga förutsättningar. Att traggla på med en misstänkt halt häst som du tänker rida monté på är rent galet då det sliter mer på frambenen att rida fort i trav än att köra.

Jag säger inte det här för att kritisera utan för att du ska få en så bra start som möjligt med hästen. Liten hälta - kort konvalescens, kraftigare hälta - lång konvalescens. Plus att den senare blir mycket dyrare.

Får man veta vad det är för häst? *nyfiken*
Men jag skulle oxå kollat upp den på en gång, det kommer du tjäna på i längden.

Men Giffan, det har hon ju redan skrivit :)

Jackass King heter han ju.

mina var syskon och den ena var strax under 170 och den andra var 155 när jag köpte henne, sen växte hon till mer normala 163cm:)
men den storas fölis är 173cm 4 år gammal, men verkar hålla ihop bra iaf:)

Trådkapar lite... kunde inte låta bli då jag såg att någon hade 2-åring på 168 cm... vi har en på 172.... :p:o

I övrigt vill jag tipsa ts om att prata med tränare på din hemma bana. De kan hjälpa dig med allt från hur man tränare travare, fortkörning och allmänna råd till hjälp med kontakt av bra veterinärer. De kan också hjälpa dig med information om när nästa amatörtränarkurs går på din bana. Brukar normalt vara nån gång under hösten och nån gång under våren, beroende på hur många som vill gå kursen.

Jag har för mig att man måste vara tränare eller lärling (eller anställd hos tränare) för att få nyttja banan, därför är det bra om du skaffar dig kontakter och amatörlicens så fort som möjligt.

Travmänniskor brukar vara hjälpsamma och trevliga, så var inte rädd för att be om hjälp! Lycka till!:)

Jag skulle då skaffa mer erfarenhet innan jag köper häst! Halt eller inte:crazy: Men har du en tjock plånbok så go for it men om hästen e halt? o struken från lopp, utan förklaring? så e det verkligen o chansa oavsett vad hästen heter...:grin:

För att nyttja banan "räcker det" med att hästen står i träning hos någon, det är hästens tränare som i sin tur går i god för att den som kör klarar att köra på banan.

172 som tvååring? :eek:

Jag skulle då skaffa mer erfarenhet innan jag köper häst! Halt eller inte:crazy: Men har du en tjock plånbok så go for it men om hästen e halt? o struken från lopp, utan förklaring? så e det verkligen o chansa oavsett vad hästen heter...:grin:

hur menar du nu?..:crazy::crazy:

jag har haft hästar några år nu ,både varmblod och två andr raser.

varmbloden har jag haft till ridning innan.

nu skaffat me´j en travare till trav och monté , jag har god hjälp ifrån andra och dom som skall hjälpa mej hjälper mej oxå..

sen är det alltid bra att få andra kommentarer utifrån, bortsett ifrån dina,för jag fattar defenitivf inte vad du menar..

har man god hjälp och vill lära sej och dessutom inte är helt nybörjare på travare innan är det väl inte dumt att skaffa sej en egen travhäst...

ALLA, nu skulle jag vilja fråga er lite, men ja vet att ja kmr bli påhoppad av ,tjaa löjliga orsaker, det är ju så himla kul.

fast å andra sidan är inte hästen min utan jag leasar den bara. hästen är inte halt.

jo du,de ska jag säga dej. i pm :)

Jag skulle också vilja veta? :confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka