Ridterapiutbildning

A

Akka3

Är det någon som gått/går ridterapi utbildningen på Mittuniversitetet?
Jag är väldigt nyfiken på upplägget vad gäller de gånger man åker till skolan. Hur många dagar åt gången? Är det mitt i veckan eller över helgen? Funkar det att jobba som vanligt fast man läser?
Tacksam för svar

Sv: Ridterapiutbildning

Är det ingen som går/har gått denna utbildning:confused:
Vill gärna ha svar

Hej! Skulle vilja gå den... Vet en som går utbildningen och hon åker upp imellanåt och är där i några dgr, vet inte exakt hur många och hur ofta. Hon jobbar som vanligt under tiden, och hon säger att det är en jättebra och rolig utbildning! Jag vill gärna gå den,men problemet är att jag inte är i den yrkeskategori de vill att man ska vara. Jag jobbar som lärar/elevass. i särskola och de vill ju helst att man är sjukgymnast, arb. terapeut osv eller ha liknande yrke... Vet inte om de räknar mitt jobb som liknande yrke direkt...

Senast ändrad av en moderator:

Försökte skicka länk, men det gick tydligen inte.:confused:
Sök på Mittuniveritetet, ridterapi

Jag har tänkt söka den till hösten 2009 (vilket är nästa gång den startar...) Tycker utbildningen låter jätterolig och är verkligen sugen på att tillämpa det i mitt arbete (jobbar som sjuksköterska inom psykiatrin, öppenvård). Ska ta ett snack med chefen nån dag och se om det kan beviljas :bump:

Jag hoppas oxå på att gå den, men just nu har bjag ett år kvar inna jag är färdig arbetsterapeut. Men jag hoppas att jag en dag ska gå den.. är min dröm att jobba så. Hur lång är utbild?

Till hösten 2009? Det börjar en kurs våren 2008 som jag tänkte söka till.
Tycker oxå den verkar intressant, frågan är väl om det finns underlag för att utföra ridterapi här nere.
Kursen är 3 år, men man läser bara 5 poäng/termin.

Tussilago: Var går du och läser till arbetsterapeut? Oxå något jag vill göra. Tänkte söka till Örebro våren 2008 då dom kör igång en distansutb.

Distans till arb. terapeut i Örebro, det måste jag ta en titt på! När är det ansökningarna ska vara inne om man söker till vårterminen 08?

Webb-och pappersanmälan öppnar först i mitten på september, så vi får väl vänta tills dess:)

Hm, konstigt. Är du säker?
Jag mailade hon som ansvarar för utbildningen och det var för sent att anmäla sig till den som börjar i höst och nästa skulle börja hösten 2009.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 614
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka