Ridtäcke/skrittäcke

sommarminne

Trådstartare
Nu känns de som att jag har googlat hundra gånger på rid eller skrittäcke och jag hittar ingenting! Har en häst som är 180+ i mkh och jag måste ha ett täcke som är i storlek 165 för att det ska räcka till men jag hittar inget? storlek full ä'r bara att glömma och jag har haft hemma något i xfull som också varit för litet.
Någon som vet vad man kan köpa regntäta ridtäcken till större hästar utan att behöva beställa på tex mias eller exklusiv? känner att jag behöver ett nu och inte hinner vänta. Inte smidigt mest stor häst alla gånger!

Sv: Ridtäcke/skrittäcke

Har du testat HW's Competition Sheet?

Jag har ett sånt i XL till min avlånga häst, som absolut inte kan ha vanliga full. Det här är nästan för stort.

(yeey, mitt 800:e inlägg:D)

Kolla på Weatherbeetas, de brukar vara väldigt rymliga. Sen får du kanske satsa på ländtäcke istället.

jaha men de va ju inte lång tid! har bara hört folk som har problem med att det tar jättelång tid innan man får sakerna där ifrån och jag hade gärna helst haft de igår;)

och jag vill helst inte ha ländtäcke och weatherbeets har jag redan kollat på men dom i xl verkar slut precis överallt så de är nog bara att glömma dom också

deras XL är en 155 har jag sett i någon måttabell och då lär det bli för litet eller åtminstonde på gränsen till för litet:crazy:

Nej vart själv förvånad för beställde när de hade rea mm så räknade det skulle ta tid :p

men då kan jag ju faktiskt beställa och hålla tummarna för att de går lika snabbt för mig;)

Hmm.. Min häst som vanligvis har 155cm i täcken (har bl.a Amigo) har ett Rambo Newmarket Competion Fleece i storlek L, och det är faktiskt helt perfekt, kanske t.o.m lite långt för honom? :angel:

Nåväl, tycker du skall prova ett från HW, finns ju även med vattenavstötande utsida, fast inte i Newmarket modell. Men HW brukar vara ganska lika sig i storlekar.

Lycka till! ;)

de låter ju verkligen lovande! jag har HW täcken i 165 som sitter kanon så de är därför jag tveksam men är dom stora i storlekarna på ridtäckena kanske de kan gå! :banana:

Min har 155-165 i vanliga täcken, men det här XL-täcket är som sagt på gränsen till för stort:)

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 307
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Fiorano
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 637
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
8 957
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka