Ridstövlar?

Hoppiloppan

Trådstartare
Var och kollade på ridstövlar idag, hade tänkt köpa mig ett par till främst dressyr, men att det kunde vara så svårt hade jag inte trott! :o

Tänkte inte köpa ett par allt för dyra och höll mig på en prisnivå på max 2500.
Prövade bl a Cavallo Talent och Mountain horse classic high rider, men Cavallo fick jag inte på (min hälar måste ha något allvarligt fel:grin:) och Mountain horse passade inte, de var alldeles för stora i vaden och satt allmänt konstigt. Jag har både normallånga och normalstora ben, men det verkar i stort sätt omöjligt att hitta ett par ridstövlar som passar i vanliga ridsportsbutiken.

Till min fråga: Brukar ni måttbeställa era ridstövlar och då köpa över nätet, eller passar de som redan finns i butiken?

Smått förvirrad :crazy::rofl:

Sv: Ridstövlar?

jag har aldrig passat i någon stövel som finns i butiken iaf.:p

får alltid måttbeställa eftersom jag har så långa ben. men om du har normala ben så finns säkert din stl som standard, bara att affären inte har alla stl i lager. testa juniorstövlen från cavallo istället, den har dragkedja och är enklare att komma i!

Sv: Ridstövlar?

Jag har ett par läderstövlar med dragkedja bak som jag köpte på Falsterbo för 3 år sen. Fanns i alla vidder, längder & storlekar så de passar perfekt!
Och sen mina tretorn, som går att ställa in/ut. :love:
Men de kanske man inte vill ha i dressyren.. :angel::D

Men jag håller med om att det är hopplöst att hitta stövlar som passar på alla håll och kanter.

Liknande trådar

Utrustning Har beställd hem ett par ridstövlar från Mountain Horse Venezia High Rider, storlek 38 Tall/Narrow. Fick knappt igen dem första gången...
Svar
16
· Visningar
1 376
Senast: machafuko
·
Utrustning Jag ska nu köpa ett par nya ridstövlar och eftersom jag ej haft några sen tidigare så är det lite svårt att veta hur dem ska sitta och...
Svar
1
· Visningar
1 033
Senast: Piaff
·
Utrustning Hej jag har problem med att hitta ridstövlar, jag har nämling det problemet att jag har kortben, stora fötter och stora vader. så alla...
Svar
6
· Visningar
897
Senast: ellis3210
·
Utrustning Hjälp! Jag håller på att bli tokigt, jag måste hitta ett var nya ridstövlar då mina hänger på sista versen, haft dom över 10 år så...
Svar
1
· Visningar
842
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Bästa senskydden?