Ridstövlar?

Camomill_

Trådstartare
Hur är det nu, enligt dressyr TR måste man ha ridstövlar från och med regionalnivå. Och Dressyrklädseln på fälttävlan är hänvisad till just Dressyr TR, betyder det då att om jag startar en Regional FT, lätt klass så måste jag ha ridstövlar?

Sv: Ridstövlar?

Hur är det nu, enligt dressyr TR måste man ha ridstövlar från och med regionalnivå. Och Dressyrklädseln på fälttävlan är hänvisad till just Dressyr TR, betyder det då att om jag startar en Regional FT, lätt klass så måste jag ha ridstövlar?

Ja det var ju en intressant fråga? Förut har det ju varit tillåtet med shortchaps men jag har läst samma som du och då ska det tydligen vara stövlar från 100-klass och uppåt....inte så kul om man inte har hittat ett träd fullt med pengar då stövlar är tämligen dyra!:eek:

Det "lustiga" i kråksången är ju att du sen kan byta till shortchaps i hoppningen och terrängen enligt TR....:crazy::confused:

Senast ändrad:

Jaa :crazy: vet inte riktigt hur jag ska göra, stövlar är ju som sagt inte billiga. Och jag som ville gå upp i lätt iår =/

kanske du kan låna stövlar av någon?
Får ni annars i sverige ha shortchaps på terrängprovet, i ft?
här i finland är det bara stövlar som gäller :p
dock får man ha chaps i dressyren / hoppningen.
Och är debutant fälttävlan 80 cm för häst o 70 för ponny ?
I finland är det 100 cm. varesig det är ponny elr häst. lite jobbigt då man har en helt fantastiskt ärlig ponny, som passar perfekt i fälttävlan, men är 1,30 cm hög, så 1 m är alldeles för högt för henne. (tävlar 70-80cm) får väll hålla mig till klubbfälttävlor ;) Nåja, sånt är livet ;)

då ska jag aldrig flytta till finland, hade förövrigt itne tänkt det heller:eek:. norge verkar bättre dom har ju tom 80cm fält för häst:P här är det 90=deb, 100=lätt osv.. ponnyna är 70=deb osv..

är inte 100 på reglerna, eller om dom ändrat men man måste ju ha stövlar i terrängen iaf.vad jag vet.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
581
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 417
Senast: hhere
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 460
Senast: Grazing
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 047
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar