Ridstövlar & ridhjälm

cactuspower

Trådstartare
Ridstövlar & ridhjälm

Tänkte köpa mig ett par nya ridstövlar nu när jag tjänat ihop lite pengar på sommarjobbet. :) Kan tänka mig lägga ut ganska mkt pengar på dem och vill ha ett par stövlar av bra kvalité. Gärna typ allroundstövlar men gärna mer åt dressyrhållet alt. ett par riktiga dressyrstövlar.

Även en ny ridhjälm ska införskaffas. Tänkte lägga min co showhat åt sidan lite och kanske använda den om man ska mer
vara lite extra fin vid träning (el. kanske tävling såsmåning om). Tycker dessutom den blir fruktansvärd varm och rida i på sommaren när det är riktigt varm (även om man försöker undvika och rida då det är som allra varmast på dagen) då jag nästan kan få huvudvärk pga. att hjälmen kokar. :crazy: Så jag vill ha en ridhjälm, gärna lite nättare modell som gärna ventilerar bra. Den ska även vara bra ur säkerhetssynpunkt. Har funderingar på hjälmar som typ GPA (titanium/titan), ATH och liknande. Vad har ni för erfarenheter om dessa hjälmar? Prisvärda? Värda att rekommenderas?

Vill även gärna ha ris och ros vad beträffar alla sorters hjälmar och stövlar överhuvudtaget. Tack på förhand!

Re: Ridstövlar & ridhjälm

*Hjälm:
Jag har en IRH och en Victor Hugo. IHRn är ganska välventilerad. Visst, den är väl inte torr när man rider och det är varmt, men jag får aldrig huvudvärk av värmen som jag får av Victor Hugon, så där borde vara mer ventilation i IRHn.

*Ridstövlar:
Jag har ett par Petrie Perfect. Kan helt klart rekommendera dem! :love: Fruktansvärt stela att rida in, men det är supersköna sen! Jag valde att gå med dem hemma i två veckor innan jag provade sitta upp med dem.
Det är en allroundstövel, men de har en väldigt hög utsida, så de är väldigt snygga till dressyr!

Re: Ridstövlar & ridhjälm

Om du är beredd att lägga pengar så skulle jag lätt måttbeställa ett par stövlar, av ngt Italienskt märke. typ Sarm Hippiqe (Till Häst säljer dom bla..)

Hjälm..ska du ha en med riktigt god ventilation o säkerhet så ska du ha en Troxelhjälm (www.kefly.se) men dom är väll inte sådär värst snygga...jag har en IRH, rekommenderas starkt. mkt skön hjälm väl värda sina pengar..

Sv: Ridstövlar & ridhjälm

jag är hopp ryttare på mina 3 ponnyer så jag kan inga dressyr stövlar :p men jag har två tretorn advanced, ett par svarta och ett par mörkblåa i standard höjd, jätte nöjd förutom att de sjunkit ihop typ 1cm, sen har jag ett par treadstone med snörning fram som jag fick igår, super nöjd!

i hjälm väg har jag en john whitaker, en gpa titan och en gpa kolfiber´, ni vet den nya. Jätte nöjd med alla ;) Alla är strl 56 :P :rofl::banana::):)

Sv: Ridstövlar & ridhjälm

Denna tråd är fem år gammal och jag tror nog att ts har hittat både stövlar och hjälm :D

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 487
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 460
Senast: Buongusto
·
Utrustning Jag ska nu köpa ett par nya ridstövlar och eftersom jag ej haft några sen tidigare så är det lite svårt att veta hur dem ska sitta och...
Svar
1
· Visningar
1 035
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025