Ridstövlar för tjocka vader...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SarahOlofsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 19 284
Sv: Ridstövlar för tjocka vader...

ninsan skrev:
Det är bred resår baktill! Så det ska antagligen funka, nu vet jag inte hur tjocka vader jag har, men minst 45.. Och det funkar superbra!

Ja, dåså! Då kan hon ju i alla fall prova ett par! De är ju snygga! :)

Jag har 35-36 i skor. Köpte dock mina stövlar i alldeles för stor fotstorlek; strl 37. Vad: 36, höjd: 42.... om jag inte missminner mig.

Men kolla länken så har du måttabell där.

funkar det bra ändå tycker du?

fick hem mina igår och började gråta, de är ju jättestora i foten, jag har ju 35-36 i vanliga fall...
och de var snudd på för höga ändå..

Hur är graningestövlarna då? De går ju variera en del med spännet fram, men har bara testat normala, och behöver vida om jag ska kunna ha ridbyxorna inuti...

Ingen som vet hur graninge är i skaften? Läste att vida ska vara 40,5 cm men vet inte riktigt hur det blir "på riktigt", mätte vaderna till 39-40 cm, blir det för trångt?? Går ju reglera lite med spännet men vill ju inte att de ser helt uttöjda ut heller.

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
643
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
922
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
719
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka