Ridstövlar, bilder!

Sv: Ridstövlar, bilder!

knapp

dom här har ja:D super sköna, men lite stela

Sarm Hippique

shstovel1.JPG

tror dom gick på runt 6000-6500 ngt. Beställde dom i england så jag betalade handpenning i £ o de sista i euro när dom kom :)

kolla på parlanti där också men dom skulle gå på 650 euro plus att de skulle ta 10-12v att få dom, F.lli fabbri tog bara exakt 4v! plus att jag fick stövelväska, skokräm, sporrskydd, puttsduk ock lite mer till de! plus att man får bestämma tjocklek på läder och allt sånnt själv, de kunde man inte hos parlanti.
jag har tjockare läder på utsidan från fotknölen och uppåt ca för att dom ska hålla sig höga och inte "skrynkla ihop" sig samt vara blankare, och så lite tunnare på innsidan så dom är smidiga :)

kl

min chef har F.lli fabbri stövlarna, och dom ger sig ALLTID i dragkedjan. har jobbat hos han i två år och han är inne på 3dje paret stövlar som ger sig i dragkedjan.
iof det är ju bara att lämna in dom och få det lagat. väldigt fina stövlar är det annars =)

både pojkvännen och hans syrra har haft f.iil fabbri i 10 år nu (inte samma par såklart) och hans syster har även parlanti och hon tkr fabbri är överlägsna... därför jag valde mina. har aldrig haft parlanti så kan inget säga om dom...
dom använder ifs sina bara på tävl. och har inte hört ngt om dragkedjan.

Har också ett par F.lli fabbri stövlar. Helt underbara är dom!:love: Dock har dragkedjan på min högra stövel gått sönder, kanske iofs inte är så konstigt efter 3 år..

Stvlarna.jpg

Jag hade också ett par F.lli Fabbri tidigare. Aldrig hört någon annan ha sånna. Iaf, min dragkedja gick åt helvete så jag fick ett par nya Vero Cuio, tror jag dom heter. Bra till ett hyffsat billigt pris.

Hejsan hur mkt kostade dina stövlar och vart kan man köpa dom?
tack!

*KL*
Som den glada amtör jag är så köpte jag ett bar begagnade Petrie på Blocket för 350 spänn. Inte en reva på dom. Skitsköna och snygga tycker jag :) Lite oputsade på bilden :angel:

13798119.jpg

Jag har två par.

Dem ena är ett par Vary-stretch - Soubirac. Kostade drygt 6000 kr. De är specialbeställda från Soubriac i exakt mina mått plus att jag har valt att fälla in "strech" i lädret vilket gör att de sitter snyggare och du kan ha långklasonger och tjocka strumpor under på vintren utan att de bli försmå eller tvärt om på sommaren.

http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_17/13800000-13809999/640x480/13803317.jpg?90
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_17/13800000-13809999/640x480/13803316.jpg?90

De andra som jag har är ett par i helt klavskin. vet inte riktigt vad märket heter, har dem i stallet och därför inte kunnat fota dem .

Vad är det för storlek & vilken typ i måttabell på dina ridstövlar? :)

Jag köpte ett par Equi-komfort för 1400, för ca en månad sen :)
Har bara ridit med dom på träningar några gånger, men är skitnöjd och tycker dom är assnygga! Billiga oxå, och verkar bra i kvalitén!

Ful rosett :angel: :

Dom är smäckrare i skaftet, men bilden är tagen lite uppifrån så dom ser lite klumpigare ut än vad de är:

Var köper man dessa? Skitsnygga!

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
716
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 084
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka