Ridstövlar, bilder!

E

eloon__

Nu har jag tröttnat på mina skor och chaps och vill ha ett par stölvar! Mest till hoppning men de ska vara typ "allround", så att det ej ser jättekonstigt ut om jag rider dressyr med dom. Vill ha svarta i läder, hellst med snörning och dragkedja. Så vad har nu för några? Visa gärna bilder och skriv vad det är för märke!

/E

Sv: Ridstövlar, bilder!

Är ett par Roberto Porecca (stavas?) och jag tror att dom kostade 2900.

12476602.jpg

Jag har ett par Sergio Grasso, Modellen Sanremo. Jättesköna.
kostade 6100 kr.

Åh, där ser man! Vad är det för storlek och mått på dom?

jag har ett par Roberto Porecca, köpte i Scandinavium tror ja betalde 1700 för dom. de var billiga iaf. o har hållt jättebra.
bytt dragkedja en gång på dom under 3år.

9788485.jpg

Jag köpte ett par Equi-komfort för 1400, för ca en månad sen :)
Har bara ridit med dom på träningar några gånger, men är skitnöjd och tycker dom är assnygga! Billiga oxå, och verkar bra i kvalitén!

Ful rosett :angel: :

Dom är smäckrare i skaftet, men bilden är tagen lite uppifrån så dom ser lite klumpigare ut än vad de är:

Var köpte du dessa Equi-komfort? Har hört om dom att dom är bra och det är ett asbra pris! Vet bara inte vart man får tag på dom..

Jag köpte de på en ganska liten privat hästaffär utanför kalmar (småland) som heter Annas hästshop.
Dom marknnadsförs väl av globus? Kolla efter återförsäljare på deras hemsida :)
http://www.globussport.se/

Senast ändrad:

Jag har:

Sarm Hippique
shstovel.JPG

Och

RICHMOND HIGH RIDER SCS3
mhhighcaliber.JPG

MH är de klart skönaste stövlar jag någonsin haft på mig. Mjuk i sulan med stötdämpning.

Jag har:

Sarm Hippique
shstovel.JPG

Och

RICHMOND HIGH RIDER SCS3
mhhighcaliber.JPG

MH är de klart skönaste stövlar jag någonsin haft på mig. Mjuk i sulan med stötdämpning.

Sarm Hippique är ju seriöst de absolut snyggaste stövlarna som finns.

har beställt ett par Parlanti America Zip, väldigt snygga faktiskt som jag får säga det själv :p :D där kan du bestämma helt själv om du vill ha dragkedja, snörning osv.. kostade ca 5000

114949396684.jpg

Jag har ett par Cavallo modell Sydney som iaf jag tycker är supersnygga och hur sköna som helst! Det är en hoppstövel men jag tycker de funkar lika bra till dressyr också :) Där jag köpte dem kostade de 3500:- vilket var ett bra pris för dem, jag är verkligen super nöjd! Har tyvärr ingen bild men det går att söka på google så finns deT!

:eek:Kostade de "bara" 5' asså? Sjukt fina är de iallafall:love:

ja och det inkl frakt.. själva stöveln kostade 450 euro sen tillkom det 75 euro om man ville ha utan resår.. men trodde faktiskt oxå att de skulle vara dyrare, var nog de förr!

Ja, de måste varit mkt dyrare förr :crazy: För den modellen gör ju inte att det skulle bli så mkt billigare heller. Skit samma! får man de stövlarna för 5' så är det bara att se glad ut :D:p

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
716
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 086
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka