Har läst lite här förra året utan att ha en profil, men bestämde mig för att gå med och då även vara med i denna tråden! På min ridskola har de lite extra lektioner inplanerade den här veckan, så man kan träna lite extra på det man vill, vilket för mig innebär att jag rider 4 ggr denna vecka
Bra start på året! Sedan börjar ordinarie terminen på torsdag. Från och med den här terminen rider jag två dagar i veckan, en gång i en "vanlig" allroundgrupp och en gång i en grupp med enbart hoppning.
Mitt mål är att få rutin i hoppningen, att kunna sätta mig på nästan vilken häst som helst och bara lösa det. Att inte hjärtat ska klappa så jäkla hårt så fort det blir lite högre och jag inte sitter på favorithästen.
Jag hade inte hoppat på kanske 11-12 år innan jag började på ridskolan våren 2019, men älskade det innan jag slutade med det. Första året på ridskolan var lite knackigt i hoppningen, men gick bättre och bättre. Sedan för exakt ett år sedan nu, på jullovskursen i hoppning fick jag en underbart duktig häst, som min snälla ridlärare sedan har låtit mig hoppa på alla pay and jumps jag varit med på sedan dess. Det har hjälpt mig så himla mycket. Jag är otroligt tacksam för att jag fick den möjligheten att öva på att hoppa bana och öva på tävlingsmomentet på ett säkert kort. Tack vare den hästen börjar jag nu närma mig att det inte spelar jättestor roll vem jag får, för nu vågar jag mycket mer! Helt otroligt vad en häst kan göra för en, och att min ridlärare förstod att jag behövde det. Guld värda!