marieka

Trådstartare
Vad betalar ni i terminsavgift?
Funderar på att börja i en vuxengrupp 1 ggr i veckan. Här kostat det 2000/termin.
Hur är det i resten av landet?

Sv: Ridskola

Rider i en vuxengrupp här i stan.
Jag betalar 1100:-/10 ggr och det är två betalperioder på hösten resp våren. Medlemsavgiften ligger på 220:-/år.

ok. 110/lektion då...

Jag glömde fråga hur många lektioner det blir på en termin, men det kanske är runt 10 st?

humm mina lektioner kostar 120? ca. då är jag ungdom men blir senior till hösten så då går de upp. detta är nog en av dom billigaste ridskolorna här i gbg. ca 13 lektioner på höstterminen.

Vi har 19 lektioner på terminen och betalar 145 kr för 45 minuter. Sitta upp och av får vi göra på lektionstid. Det är två teori-lektioner per termin.

/Soapbubble

Jag betalar 2790 kr. för höstterminen, och det är 18 lektionstillfällen. 155 kr./lektion.

coscos skrev:
humm mina lektioner kostar 120? ca. då är jag ungdom men blir senior till hösten så då går de upp. detta är nog en av dom billigaste ridskolorna här i gbg. ca 13 lektioner på höstterminen.

Vilken ridskola går du på i Gbg??

/Felizhia :D

Oj va billigt det är på era ridskolor!
På min ridskola kostar det 237:- i timmen senior/stor häst/60 min/medlem. Det blir nästan 5000:- per termin.
Jag kanske skulle flytta för att få budgeten att gå ihop!

Soapbubble skrev:
Vi har 19 lektioner på terminen och betalar 145 kr för 45 minuter. Sitta upp och av får vi göra på lektionstid. Det är två teori-lektioner per termin.

/Soapbubble

Vilken ridskola i Gbg går du på?

/Felizhia :)

135:-/gg för dressyr (60 min) och hoppning (c:a 90min)
Övriga är jag inte helt säker på men rund 100:- lekt beronde på ålder

hoppinriktat 170 kr/lektion (på "min" klubb)
"vanliga" lektioner 125 kr/lektion (på "den andra" klubben)

dock blir det samma summa varje vårtermin då "den andra" kölubben har ca 24 lektioner medans "min" klubb bara har 18-19 st.. men 5000:- slänger ja ut på två lektioner i veckan, en hoppinriktad och ne vanlig lektion.. på ridskolehästar dvs..

(vanlig lektion=dressyr-dressyr-markarbete-hopp)

Hos oss kostar det :105kr/lektion för juniorer
115kr/lektion för seniorer
140kr/lektion för specialgrupper

Vi rider på Aledals ridcenter på Öland

jag har bytt från årekärr ridklubb till askims rk.

till halloy- alltid dyrare som senior 60 min i stället för 45. o att du bor i stockholm, vilken grupp man rider i (dyrare me träningsgrupper.) om ridskolan är bra så är det ju dyrare..

jag har bytt från årekärr rk till askims rk. vart går du?

till halloy ( vet inte om de blev rätt nu?) det är alltid dyrare att bo i stockholm, att vara senior, att rida 60 min i stället för 45. o om det är en bättre ridskola..

inlägget var för kort för att skickas så jag babblar lite till blab lla bla bla bla

På min gamla ridskola (R.I.P. :cry:) med bara vuxna ryttare betalade jag sista terminen 175 kr för 60 min (fram- och avskrittning inkluderad). Vi skulle enligt kontraktet ha en teorilektion per termin, men det blev liksom aldrig av, och jag sörjde inte speciellt mycket över det.
Jag betalade via autogiro, 713 kr/mån.

Skolan hade andra aktiviteter också, från specialgrupper hoppning och dressyr (ca 250 kr) via privatlektioner (300-400 beroende på antal elever) till heldagar, uteritter eller helgläger med olika teman (brukade ligga på runt 700 kr/heldag).

...fan vad jag saknar den... :cry:

Där jag jobbar kostar senior-60min-10 elever 173:-/gång. Upp/avsittning ingår i tiden, man har teori 2 ggr per termin

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
625
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 408
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 317
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama