N

Norrberge

Hejsan. Jag har precis gjort ett ridschema för min ena häst Jag skulle vilja veta om det är något ni tycker jag borde ändra på. Antal vilodagar, övningar etc.

Det jag vill nå: Den här hästen tävlar jag. Hon har lätt att vara överviktigt. Just nu är hon lite tjock, men magen håller på att försvinna. Hon har fått en stadig form nu, med hjälp av en vecka hos min tränare. Jag arbetar henne mycket i löslongering. Oftast inspänd. Det funkar jättebra för henne och hon jobbar som hon ska och blir lång och låg istället för att kröka på nacken. Jag vill få mer muskler på henne, bättre kondition. Jag vill också få bort bukmagen. Att få bort bukmagen innebär ju att hon ska jobba med magmusklerna, och det gör hon när hon jobbar i korrekt form.

Prydi från Brunnsätra
*1991
Startdatum: 31 mars
Vikt: ca 356
Slutdatum: 1 maj
Vikt:

Måndag: Löslongering med inspänning, cavaletti.
Tisdag: Lektion för Anita.
Onsdag: Fortsätta på övn. från lektionen.
Torsdag: Vila.
Fredag: Töltträning, tölövergångar, tempoväxlingar.
Lördag: Lugn uteritt ev. med handhäst. Eller krävande uteritt ev. med inspänning. Ev. 2 träningspass, isf löslongering som ett andra ridpass.
Söndag: På täckten eller banan. Trav och tölt, lugn och balanserad.

Kom gärna med synpunkter!:bow:

Sv: Ridschema

Ska du bränna bort fett så ut och rid i terängen ett par timmar varje gång. Nyttigt värre att lyfta på benen i högt gräs/över grenar och i backar.

Hej,
Jag rider min häst 6-7 dagar i veckan för att jobba bort magen, men om hon går alla 7 dagar är en dag bara skritt i skogen inga krav direkt.

Ja precis, det är ju på vilodagen de musklar sig, eller vad man ska säga :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka