Ridschema!

J

Jojo_92

Hejsan! Jo som sagt så ska jag skriva ett litet veckoschema på hur jag skulle vilja rida hästen varje vecka.

Detta schema gäller en häst med bra grundkondition och under uppbyggnad för hopptävlingar.

Måndag: Dressyr/Sitsträning för tränare
Tisdag: Uteritt där jag även övar det jag lär mig av tränaren
Onsdag: Träna lite på ridbanan/ Ut i skogen och klättra
Torsdag:Träna på ridbanan och skritta ut
Fredag: Hoppträning för tränare
Lördag: Vilodag med lite övningar från marken tex NH m.m
Söndag: Lång uteritt

Jag vill inte ha några dumma komentarer om att jag inte vet vad jag sysslar med och sådant!

Jag vill bara ha kommentarer och hur ni tycker att jag ska ändra på det?
Jag har ingen egen häst detta är bara så som jag skulle vilja träna den :)

Sv: Ridschema!

Håller med Cairo. Jag brukar med min häst se till att rida en hoppträning, en dressyrträning för tränare och en dressyrträning själv, två uteritter varav en med klättring, och så får medryttaren rida två gånger i veckan (ute och kanske i paddock). Vilar gör han när jag inte har möjlighet att rida (han blir lite knäpp av att stå :D)

Tack!
Joo jag tänker precis som dig Fossing!
Jag hoppas det går bra sen oxså när man använder det på hästen :)

Ja precis!
Men detta är ju bara grunden kommer ju att speciallisera det och lägga det på rätt nivå för den häst det nu blir!
Sen ska ju fodret matchas med träningen och hästen osv. men detta är bara början :)

Tack allihopa som har svarat någon mer som har en åsikt om schemat?

Liknande trådar

Ridning Sammanfattar situationen kort; Jag har en ridtravare ca 167cm, 16 år (riden sen hon var 4år), "ridhäst/halvblodsmodell", utb. LA...
Svar
15
· Visningar
2 520
Senast: Akiros
·
O
Träning Är lite intresserad utav andras ridschema, hur de ungefär ser ut. Skriv också gärna om du är dressyr, allround, tölt, hoppning -...
Svar
6
· Visningar
1 589
Senast: dengra
·
J
Träning Hejsan, jag behöver lite tips och tricks om någon har för att komma loss med min häst som är i en riktig trotsålder just nu. :( Jag...
2
Svar
38
· Visningar
3 432
Senast: bumbi_608
·
N
Islandshäst Hejsan. Jag har precis gjort ett ridschema för min ena häst Jag skulle vilja veta om det är något ni tycker jag borde ändra på. Antal...
Svar
4
· Visningar
1 180
Senast: Norrberge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama