Ridsår/blåsor

M

MALINox

Har efter helgens hubertusritt på en mkt pigg pålle som småtravat mer än nödvändigt, en matte som under 4,5 timmar suttit och skavt fram fina vattenblåsor i hela muttan.

Gör något förjävligt ont....hur lång tid tar det innan dessa läker?
Kan ju knappt gå och rida känns det inte som att det är tal om än på ett tag..men hur länge?

Tacksam för positiva svar :crazy:

Sv: Ridsår/blåsor

Argh! :eek:
Det beror väl lite på var de sitter...:angel: Vid ytterdörren läker väl det mesta ganska fort, slemhinnor är bra på det.
Fast jag vet inte riktigt, blåsiga muttor är inget man ser varje dag.
:rofl:

det är nog ingen fara! tar nog ca en vecka innan det är bra igen

Nu är jag ärligt talat glad över att ha en "bulle" :p

Oh... Vattenblåsor... Sånt gör ju tillräckligt ont på händerna :o

AJ:eek:
Det är nog bara att stå ut ett par dar så försvinner det värsta. Du kan alltid satsa på träna-lätt-sits-lektioner :D

Mmm....det är väldigt nice. Har blåsor såväl på inre och yttre blygdläpparna, kanske runt 10 stycken. Hoppas att det läker snart iaf, känns så trist att inte kunna rida.

Ajajaj!! :crazy:
Knappt en vecka så är det nog bättre ska du se!
Försök smörj med barnolja, ha lösa byxor och trosor, lufta på natten, rid inget.
Då går läkningen mycket snabbare!

Har efter helgens hubertusritt på en mkt pigg pålle som småtravat mer än nödvändigt, en matte som under 4,5 timmar suttit och skavt fram fina vattenblåsor i hela muttan.

Gör något förjävligt ont....hur lång tid tar det innan dessa läker?
Kan ju knappt gå och rida känns det inte som att det är tal om än på ett tag..men hur länge?

Tacksam för positiva svar :crazy:

Jag glömmer aldrig min första distansrit...herre j****r:eek:
Men smörj underredet med Helosan-salva,det gör gott! Och gör det även innan du hoppar in i duschen,för annars sviiiiiiider det rejält!
Finns även zink-pasta(används till babystjärtar) den är helt suuuper,säljs på vanliga affärer! Men obs!Det ska vara zinkpasta! Zinksalva är inte lika bra!

Eller en ritt till hamnen för glass köp..har hörtatt även det kan ge skav...särskillt om man rider i "fel"trosor :rofl:

Eller en ritt till hamnen för glass köp..har hörtatt även det kan ge skav...särskillt om man rider i "fel"trosor :rofl:
Ja,men då använde jag min Zinkpasta,tyvärr glömde jag smörja innan dusch,så jag satt som ett frimärke i väggen,när vattnet strilade sakta neråt..

Tack för alla tips och råd. Går runt som en annan barnunge och luftar rumpan....:rofl:
Dessvärre har jag feber...vet inte riktigt vad jag ska koppla den till, men vi får väl se om det ger med sig.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 361
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 232
Senast: skuggi
·
N
Hästvård Råd mig- Hjälp mig- Tipsa mig...ja något!! ;) Var iväg på klinik i torsdags och röngtade lillhästens hovar. Hon har sen tre veckor...
Svar
17
· Visningar
1 761
Senast: Niantrezz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama