P
prallan
Hur svårt är det att bli godkänd på dessa ridprov? Är de hårda, eller låter skolorna de flesta bli godkända, så alla kommer in som det finns plats för?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok, på NIU?Hur det går till nu vet jag inte, men när jag gjorde ridprov så var det mest ett sätt för att se att de som antogs låg på ungefär samma nivå. Det handlar i princip om att rida runt och följa instruktioner, eller så gick vårat prov till. Är det få sökande till ett program kanske det räcker med att en kan rida i alla tre gångarterna typ.
Jag gick för länge sedan... På NIU är det väl lite mer tävlingsinriktat, så där är väl nivån lite högre?Ok, på NIU?
Ja, det är ganska höga krav, men jag funderar kring hur pass hårda skolan är till till syvende och sist, även på NIU, skolorna får ju betalt/elev.Jag gick för länge sedan... På NIU är det väl lite mer tävlingsinriktat, så där är väl nivån lite högre?
Självklart plockar de in en full klass, men tänker att för att alla elever ska få ut mesta möjliga av sina lektioner kan de inte ha elever på för olika nivå heller. De ska ju kunna visa upp elever som utvecklas och kan satsa på tävling.Ja, det är ganska höga krav, men jag funderar kring hur pass hårda skolan är till till syvende och sist, även på NIU, skolorna får ju betalt/elev.
Aha, Tack! Så verkar det dock inte vara nuJag gjorde ridprov för ridgymnasium för... många år sedan (20 ish). Vi var ca 300 personer som ansökte, 100 blev intervjuade och ca 80 fick göra ridprov. 16 kom in, på en kombination av resultatet på ridprovet och våra vanliga betyg. Vi blev, på ridprovet, bedömda och fick 0 - 50 -100 - 150 - 250 - 500 poäng som las till våra betyg från 9an.
Ah, tack! Det känns rimligt.En jag känner jobbar som tränare på NIU. Minns att vi pratade om intagningsprovet och när du blir antagen ska du klara på motsvarande LC. Det är viktigt att de ser att det finns utbildningspotential, då du ska klara motsvarande LA när du är klar (som minst). Men de tar antagligen in full klass så länge ingen absolut inte klarar ridproven.