Ridponnysto e. Casio RP 141 - Eighty Eight Keys xx

MiaMaria

Trådstartare
Jag har ett maxat ponnysto e. Casio RP 141 på 3 år som jag funderar på att betäcka i år. Vi har varit lite tveksamma pga att jag varit sjuk, därav att vi är lite sent ute...men nu känner jag att vi orkar med det :laugh:

Har därför heller inte kollat så noga på hingstar, men behöver nu tips :idea:

Liten hingst (130-135?), gärna welsh. Vi bor i Skåne, och vill inte köra henne för långt. Gärna hingst som finns på semin.

Vet inte hur man lägger in bild... annars skulle jag gjort det... :angel:

Sv: Ridponnysto e. Casio RP 141 - Eighty Eight Keys xx

Utan att vara särskilt insatt i SvRP-avel så vill jag ändå tipsa dig om nygodkände SvRP-hingsten Brännornas Rigoletto, 136,5 cm, står i Tomelilla-trakten.
Googla så hittar du mer info om honom!

Tänk bara på att han har stort bakom sig och helbror som redan är över ponnymåttet. Ditt sto har ju också stort bakom sig så man vet aldrig vad som kommer ut...

Ja, du har rätt om storleken. Det är en snygg ridponnyhingst, men det blir troligtvis en welshhingst. Frågan är vilken :)

Välstammade Coelenhages Prince Tatch är kanske ett alternativ. Liten C ponny 134 cm. Utsedd av ASRP till "Året hingst" 2 gånger pga av mkt bra bruksprovsresultat i både hoppning( 9-9) och dressyr. Helbror med berömde EM ponnyn Coelenhages Purioso.

Jag har kollat lite efter honom, men blir inte klok på om han verkligen finns här i Skåne, eller om han är såld...

Välstammade Coelenhages Prince Tatch är kanske ett alternativ. Liten C ponny 134 cm. Utsedd av ASRP till "Året hingst" 2 gånger pga av mkt bra bruksprovsresultat i både hoppning( 9-9) och dressyr. Helbror med berömde EM ponnyn Coelenhages Purioso.

Prince Thatch har helbröder som är 155 cm höga så det finns stora linjer i honom även om han själv är liten. Nån som vet om hans avkommor är stora eller små?

Titta på Gerswin, tror att han är en av dom säkrare om du vill hålla ner mkh. Jag har själv ett sto med en avkomma e honom (snart två) som kommer hålla sig på ponnyhöjd. Hon har sen innan två avkommor som tyvärr växt över (en e Power Boy). Hon själv är 50% Hbl 25% russ 25% arab och 147 cm.

Prince Thatch är såld till Holland!

Jag har ett maxat ponnysto e. Casio RP 141 på 3 år som jag funderar på att betäcka i år. Vi har varit lite tveksamma pga att jag varit sjuk, därav att vi är lite sent ute...men nu känner jag att vi orkar med det :laugh:

Har därför heller inte kollat så noga på hingstar, men behöver nu tips :idea:

Liten hingst (130-135?), gärna welsh. Vi bor i Skåne, och vill inte köra henne för långt. Gärna hingst som finns på semin.

Vet inte hur man lägger in bild... annars skulle jag gjort det... :angel:

Kolla på Veronas Gerswin, Valdo och Gasque. Finns på semin allihop :)

Tack, tack! Då vet jag att han är såld. Synd. Ska kolla vidare :)

Visst såldes han till Holland, men jag tror att står i Sverige i år under betäckningssäsongen i alla fall. Det var ganska lätt att hitta var han finns...

Jo, jag hittade hemsidan. Han står väldigt nära oss, men där stod också att han var till salu, och sen såg jag på annat ställe att han redan var såld. Därav min förvirring. Menar du att han kommer att vara kvar här i sommar?

Valdo, åh vilken hingst :love:
Ska kolla närmare på honom, tack för tipset!

Ser nu att han är för hög... skit... :(

Vad jag kan läsa mig till så står han på naturlig betäckning i Sverige, men ska tävlas samtidigt under betäckningssäsongen.

Jo, men det står också att han är till salu. Är han då redan såld kanske villkoren är andra...

Vad jag kan läsa mig till så står han på naturlig betäckning i Sverige, men ska tävlas samtidigt under betäckningssäsongen.
Han är tydligen inte fertil, av 9 betäckta ston 2009, blev endast 1 dräktigt.
Så är väl tämligen ointressant att använda honom ?

Liknande trådar

Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Avel Ska betäcka mitt ridponnysto och vill därför gärna ha förslag på bra ridponnyhingstar, helst också med motivering varför du...
Svar
8
· Visningar
1 963
Senast: Skugga
·
  • Låst
Avel Enligt Flyinges hemsida har Eighty Eight Keys xx avlidit. Han var pigg på förmiddagen och dog på eftermiddagen. Lite trist kan jag...
Svar
1
· Visningar
982
Senast: ameo
·
Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 936
Senast: Molekyl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka